کد خبر: 68775
A
معاون وزیر ورزش:

دخترم در آمریکا زندگی می‌کند ولی آمریکایی نشده!

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سه سالی است که دخترم ازدواج کرده و در آنجا زندگی می‌کند. باید بگویم که او پاسپورت آمریکایی ندارد، اما اجازه کار دارد.

دخترم در آمریکا زندگی می‌کند ولی آمریکایی نشده!

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا داورزنی در پاسخ به این سوال که حدود 35 سال است مدیریت می‌کنید، آیا هنوز بازنشسته نشده‌اید، اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی وارد جنگ شدم و بعد از عملیات مرصاد وارد سپاه پاسداران شدم.سپاه را به عنوان یک وظیفه انتخاب کردم تا بیشتر در خدمت مردم باشم. جنگ تحمیلی 8 سال طول کشید و پس از اتمام جنگ مامور شدم که به سازمان ترتیب بدنی بروم  و حالا هم در خدمت شما هستم. در این مدت مدیریت چند استان را داشتم و رئیس چند فدراسیون هم بودم و تا سن 65 سالگی می‌توانم کار کنم و باید دید آیا دستگاه‌ها به حضور من نیاز دارند یا خیر. در حال حاضر کارمند رسمی وزارت ورزش هستم و هر زمانی احساس کنم کاری از دستم برنمی‌آید کنار خواهم رفت.


*دخترم در آمریکا زندگی می‌کند اما پاسپورت آمریکایی ندارد!
وی درمورد شرایط فرزندانش خاطرنشان کرد: دختر بزرگم متولد سال 1362 است. پسرم متولد سال 1364 است و دختر کوچکم هم 30 سال سن دارد. دختر بزرگم لیسانس و فوق لیسانس مدیریت دارد و در بازار آزاد کار می‌کند و یک پسر 6 ساله هم دارد. پسرم معماری خوانده و او هم در بازار آزاد کار می‌کند. او مدتی کافه و رستوران داشت و در کنارش باشگاه‌داری هم می‌کند. واقعیت این است که هیچ کدام از فرزندانم ربطی به دولت ندارند. دختر کوچکم در تهران لیسانس گرفت و از دانشگاه ماساچوست دعوتنامه گرفت و همانجا ازدواج کرد و حالا در شرق آمریکا زندگی می‌کند. سه سالی است که دخترم ازدواج کرده و در آنجا زندگی می‌کند. باید بگویم که او پاسپورت آمریکایی ندارد، اما اجازه کار دارد.

*به پسرم گفته‌ام با تغییرات در کارش دیگر ارتباطی با ورزش نداشته باشد
معاون وزیر ورزش و جوانان درمورداینکه گفته می‌شود پسرش (مجتبی) از رانت پدرش استفاده کرده و سالن بدنسازی فدراسیون تکواندو را گرفته است و همچنین در امور برخی فدراسیون‌ها دخالت می‌کند، تصریح کرد: مجتبی تنها ارتباطش با ورزش کشور این است که در مزایده سالن بدنسازی فدراسیون تکواندو شرکت کرد. زمانی که این سالن شرایط خوبی نداشت مجتبی در آنجا سرمایه‌گذاری کرد. این سالن از صبح تا ساعت 14 در اختیار فدراسیون است و از آن به بعد در اختیار مجتبی قرار می‌گیرد که حالا به یک منبع درآمد برای فدراسیون تبدیل شده است. من به مجتبی توصیه کرده‌ام تا تغییراتی در کارش ایجاد کند تا دیگر ارتباطی به ورزش نداشته باشد.

* مجتبی داورزنی در هیچ جای ورزشی سمت، مسئولیت و مداخله‌ای ندارد
داورزنی که مهمان برنامه تلویزیونی «فرمول یک» بود، افزود: سالن در اختیار فدراسیون تکواندو است و آنها فقط سال به سال در مزایده شرکت می‌کنند. رستوران تکواندو هیچ ربطی به مجتبی ندارد. او هیچ دخالتی در امور فدراسیون‌ها ندارد. سال گذشته رستوران‌داری هم کرد که پس از مدتی از شرکایش جدا شد و حالا فقط باشگاه‌داری می‌کند.

معاون وزیر ورزش درمورد انتشار برخی عکس‌ها از پسرش در فضای مجازی، تصریح کرد: خودم تمایل ندارم که بخواهم در این خصوص دخالت کنم. مجتبی در فضای مجازی عکس‌هایی از خودش منتشر کرده بود که به وی توصیه کردم شاید انتشار آنها درست نباشد. زندگی خصوصی افراد به خودشان مربوط است. به هیچ عنوان مجتبی داورزنی در هیچ جای ورزشی سمت، مسئولیت و مداخله‌ای ندارد و اگر کاری می‌کند حاصل تلاش خودش است. عکس‌هایی که در فضای منتشر می‌شود شاید جنبه مرور خاطرات داشته باشد.

* پسرم ماشین ندارد
داورزنی ادامه داد: مجتبی با تاکسی تردد می‌کند و حتی وسیله نقلیه هم ندارد. او ماشینش را فروخته و چند وام گرفته و خانه خریده است. او ماشین لوکس ندارد و از رانت پدرش هم استفاده نکرده است.

* دخترم هیچ ارتباطی با ساعدی‌فر ندارد
وی درمورد کار تجاری مشترک دخترش با مجید ساعدی‌فر، مدیر شرکت تولیدی «مجید» تصریح کرد: این دروغ اینقدر مضحک است که آدم خنده‌اش می‌گیرد. دخترم چند سال است که به آمریکا رفته است. مسیر هوایی خانه دختر من تا جایی که مجید ساعدی‌فر حضور دارد حدود 7 ساعت است. ضمن اینکه ساعدی‌فر چندین سال قبل با فدراسیون قرارداد داشت و طبق آن تمام لوازم را رایگان به تیم ملی اهدا می‌کرد. این موضوع ارتباطی به من ندارد و من حتی نمی‌دانم دفتر مرکزی آنها کجاست. این مسائل فقط از ذهن آدم‌های مریض عبور می‌کند. دختر من هیچ ارتباطی با ساعدی‌فر ندارد. ضمن اینکه عمدتا ساعدی‌فر در ایران است و او با باشگاه‌ها و فدراسیون‌های مختلف کار می‌کند.

* با ملت آمریکا مشکلی نداریم
داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا حضور فرزندان مسئولان نظام در کشوری همچون آمریکا را می‌پسندید یا خیر، اظهار داشت: ما با ملت‌های مختلف و در کشورهای مختلف مشکلی نداریم. اینکه ما مسائل سیاسی و مشکلات با نظام آمریکا را با مردم قاطی کنیم درست نیست. خیلی از مسئولان کشور که شهید هم شده‌اند در مقاطعی برای ادامه تحصیل به کشور دیگری رفتند و پس از مدتی به ایران بازگشته‌اند. ما با مردم دنیا مشکلی نداریم. اگر با مسئولان آمریکا و کشورهایی که بر علیه ما اقدام می‌کنند مشکل داریم دلیل نمی‌شود که برای تحصیل و اشتغال به آن کشور نرویم، اما اگر مسئولی دو تابیعتی شد حق ندارد که به کارش ادامه دهد. نمی‌توانیم چون فلانی فرزند فلان مسئول است حق شهروندی را از او بگیریم. همه افراد حق انتخاب دارند، اما نباید مسئولی داشته باشیم که تابعیت کشور دیگری را داشته باشد، چون او مجبور است به قوانین کشور دوم سوگند بخورد.

* به ابهامات سازمان بازرسی پاسخ دادم
معاون وزیر ورزش درخصوص باز بودن پرونده‌ای از او در سازمان بازرسی کل کشور، اظهار داشت: وقتی کار اجرایی انجام می‌شود طبیعی است که سازمان بازرسی سوالاتی درمورد مسائل مختلف را مطرح کند. گاهی موضوعاتی پیدا می‌شود که خلاف قوانین است و به همین دلیل باید در محاکم قضایی پاسخ داده شود. در فدراسیون‌های مختلف هم این اتفاق رخ داد. در والیبال بیش از 5 بار سازمان بازرسی آمد و شرایط را بررسی کرد. به هر حال هیأت رئیسه و مجمع و ... در فدراسیون‌ها اختیاراتی دارند و می‌توانند براساس آن عمل کنند. اختلاف‌هایی که ایجاد شده از دید من دلایلی دارد. 

وی افزود: اواخر کار من در سازمان بازرسی عملکرد چند ساله فدراسیون را بررسی کردند و موضوعاتی هم ایجاد که مثلاً چرا از این نمایندگی لباس می‌خرید؟ نمایندگی کف‌پوش‌های والیبال انحصاری است یا توپ‌های میکاسا را فقط یک نمایندگی وارد ایران می‌کند و ما مستندات خود را ارائه می‌کنیم که راه دیگری برای تهیه این لوازم نداشتیم. درمورد اعزام‌ها هم گاهی سوالاتی مطرح می‌شود که چرا مثلاً در فلان سفر دو بازیکن بیشتر همراه تیم رفته‌اند که ما هم توضیحات خاص خود را داریم و به عنوان مثال می‌گوییم این نظر سرمربی بود تا بتواند بهترین‌ها را انتخاب کند. 

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: حدود 2 سال فضای والیبال تخریبی بود. ما در نوجوانان و جوانان قهرمان جهان هستیم و در رده بزرگسالان جز هشت تیم برتر دنیا هستیم. فدراسیونی که تنها 20 درصد به دولت وابسته است یعنی اقداماتی انجام داده که مسیر درستی را طی کند. به ابهامات سازمان بازرسی پاسخ داده شده و هیچ بحث خاصی وجود ندارد. وظیفه ما پاسخ دادن است که این کار را انجام دادیم. خیلی محترمانه به شعب مربوطه رفتیم و به سوالات پاسخ دادیم و هیچ مشکلی وجود ندارد.

* شرایط برای حضور بانوان در مسابقات ملی تا 99 درصد آماده است
داورزنی درمورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، عنوان کرد: ما از قبل هم اعلام کردیم که در هرجایی که شرایط حضور بانوان با رعایت همه اصول شرعی فراهم باشد آنها می‌توانند مسابقات را ببینند و مشکلی وجود ندارد. باید بپذیریم که فضای فعلی ورزشگاه‌های ما برای لیگ‌های داخلی فضای خوبی نیست. نمی‌خواهم دنبال مقصر بگردم، چراکه همه در این فضای موجود نقش داشتند. شاید بتوان با ابزارهای امنیتی فضای کلی را کنترل کرد، اما نمی‌توان جلو کری‌خوانی‌ها را گرفت. فضا باید برای حضور خانواده‌ها فراهم شود؛ خانواده‌ها یعنی فرزند و همسر خودمان. در مسابقات ملی 99درصد مشکلی نداریم، چون فضا به گونه‌ای است که همه تیم ملی را تشویق می‌کنند. در مسابقات ملی زیرساخت‌ها نسبتاً آماده است، اما برای مسابقات باشگاهی شرایط کمی فرق دارد. خیلی از رشته‌های ورزشی همچون چوگان، کاراته، والیبال و ... را خانواده‌ها بدون مشکل از نزدیک تماشا می‌کنند و فقط در فوتبال شرایط کمی متفاوت است.

* بعد از تذکر مقام معظم رهبری حس کردم باید بیشتر به والیبال توجه کنم
وی درپاسخ به این سوال که چرا والیبال را رها کرده و به وزارت ورزش رفتید، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه سلطانی‌فر از مجلس رای اعتماد گرفت از من خواست تا به وی کمک کنم. رابطه‌ من و سلطانی‌فر حدوداً 25 ساله‌ است. در همان زمان از او خواستم تا به عنوان مشاور به وی کمک کنم تا والیبال هم به مسیر خود ادامه دهد. یک سال هم سرپرست فدراسیون بودم، اما باید تعیین تکلیف می‌کردم. تصمیم گرفتم از فدراسیون والیبال جدا شوم، اما همچنان به عنوان نایب رئیس آسیا با والیبال دنیا در ارتباط بودم. در ادامه اتفاقاتی رخ داد و رهبر انقلاب تذکری دادند و گفتند که آیا حواس‌تان به والیبال هست؟ ایشان با این جمله به نوعی حس و نگرانی خودشان را به والیبال نشان دادند. پس از آن حس کردم باید بیشتر به والیبال توجه کنم.

* تا یک ماه آینده برای بازگشت به والیبال تصمیم می‌گیرم
داورزنی درمورد بازگشتش به فدراسیون والیبال، گفت: این روزها وقت بیشتری برای والیبال می‌گذارم. امروز جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون، کولاکوویچ و سرپرست تیم ملی داشتم. صحبت‌هایی هم با سلطانی‌فر انجام دادم و در حال فکر کردن به این موضوع هستم. در شهریورماه ثبت نام آغاز خواهد شد و حدود 2 ماه بعد هم انتخابات برگزار می‌شود. من اگر در انتخابات شرکت کنم باید یک جا را انتخاب کنم، اما واقعاً هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام. خیلی برایم مهم است که والیبال در المپیک 2020 روی سکو برود. موفقیت‌های والیبال به شخص گره نخورده و خیلی‌ها در سال‌های گذشته کمک کردند تا والیبال رشد موشکی داشته باشد.

وی ادامه داد: تیم‌های نوجوانان و جوانان ما با تیمی کاملاً ایرانی قهرمان جهان شده‌اند و برای تیم ملی بزرگسالان هم پشتوانه‌های خوبی داریم. رویدادهای مهمی در این یک سال داریم که المپیک 2020 اهمیت خاصی دارد. اگر 100درصد ضرورت داشته باشد که برگردم تا یک ماه آینده تصمیم قطعی می‌گیرم. نمی‌خواهم بگویم در والیبال قحط‌الرجال است، اما تذکر حضرت آقا و نگرانی مردم و جامعه والیبال موجب شده تا به این موضوع فکر کنم. 

* فدراسیون جای آزمون خطا و کسب تجربه نیست
داورزنی اظهار داشت: شرایط والیبال به گونه‌ای شده که وزن مجموعه به قدری سنگین شده که برند والیبال جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. اداره کردن این فضا تدبیر خاصی می‌خواهد. از همه دوستان از جمله ضیایی و داوری باید تشکر کنم. کار جوری شده که اگر تیم ملی به برزیل هم ببازیم می‌گویند چرا باختیم؟ ملی‌پوشان ما از 15 بازی در لیگ ملت‌ها توانستند 12 پیروزی کسب کنند و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، اما وقتی در فینال با اندکی بدشانسی نتوانستند صعود کنند برخی‌ها به گونه‌ای برخورد کردند که گویی کم‌کاری صورت گرفته است. اعتقاد دارم همین حالا هم نیروهای خوبی در خانواده والیبال داریم، اما یک نکته را باید مدنظر قراردهیم. فدراسیون جای آزمون خطا و کسب تجربه نیست. دوستانی که تمایل به همکاری دارند باید تجربیات خود را در جای دیگری کسب کنند. مدیریت اجرایی در فدراسیون والیبال نیازمند تجربه‌ای از گذشته است. حداقل تیمی را اداره کرده و مسابقات را برگزار کرده باشد. نمی‌خواهم بگویم من بهتر از بقیه هستم، اما باید شرایطی فراهم شود تا در نهایت اتفاقات خوبی برای والیبال رخ دهد.

* ما برای آرمان‌هایمان هزینه می‌دهیم
معاون وزیر ورزش درباره عدم رویارویی ورزشکاران ایران با رژیم صهونیستی گفت: تا الان در مسابقات مختلف این رژیم را به رسمیت نشناخته و از این به بعد هم نمی‌شناسیم. آسیب این موضوع بیشتر از جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت‌های دنیا و خود ما نیست. ترور دانشمندان ما و تحریم‌های ظالمانه آمریکا که ریشه در حمایت از صهیونیست‌ها دارد، همه آسیب است. ما برای آرمان‌هایمان هزینه می‌دهیم.
 
منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر