کد خبر: 68810
A

جهانگیری: از اختیاراتم راضی هستم/ رابطه خوبی با رئیس جمهور دارم/مجبورند موردی با ورود آمریکا به آمریکا موافق کنند

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: از اختیارات خودم در دولت راضی هستم.

جهانگیری: از اختیاراتم راضی هستم/ رابطه خوبی با رئیس جمهور دارم/مجبورند موردی با ورود آمریکا به آمریکا موافق کنند

به گزارش دیده بان ایران، 

اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که از جایگاه و اختیارات  خود در دولت راضی هستید، اظهار کرد: (اختیارات) خوب است و من راضی هستم.

وی افزود: برخی در فضای مجازی قسمت‌هایی از سخنان من را در سال ۹۶ منتشر می‌کنند که من می گویم ما تورم را کاهش و اقتصاد را رونق می دهیم؛ درست است، اما به معنای آن است که این کارها را کرده ایم. مگر کسی در این خصوص تردید دارد؟

مشروح اظهارات معاون اول رئیس جمهور را در ادامه می خوانید:

* وضعیت دولت خوب است، ولی ممکن است اختلافات کارشناسی بوجود آید؛ ولی من رابطه خوبی با رئیس جمهور دارم.

* کسری بودجه یک واقعیت است، امسال باتوجه به شرایط تحریمی کشور، منابع کاهش پیدا کرده است.

* سال قبل در جلسه شورای عالی سه قوه مصوبه ۵ هزار میلیارد دلار تصویب شد که این مقدار برای شرایط سخت پس‌انداز شود.

* امروز شرایط دیگری برای کشور رقم خورده است و به دلیل حساسیت دشمن نمی توانیم آن را باز کنیم و بگوییم چه اتفاقاتی افتاد و چه شد که ثبات و آرامشی که در اقتصاد کشور به وجود آمده بود، دچار تلاطم شد. این تلاطم و دلایل آن استدلال های قوی دارد که به دلایل رعایت حال مردم و شرایط کشور و جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم نمی توانیم آن را بیان کنیم.

* اقدامات دولت در شرایط جنگ اقتصادی اقدامات خوب و درستی بوده و قابل دفاع است و حامیان دولت نباید با دیدن برخی مشکلات خودشان را نسبت به کاری که انجام دادند کم تاثیر بدانند.

* دولت با برنامه هایی که انجام داده شرایط بهتری را در اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی به وجود خواهد آورد.

*(با اشاره به اقدام آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه): آمریکایی ها اقدام بسیار عجیبی انجام دادند، اقدام آنها از هرگونه عقلانیت و منطق به دور بود. آقای ظریف یک شخصیت بسیار فعال، دانشمند و تاثیرگذار در مجامع بین المللی است و همگان از جمله خود ترامپ به نقش ارزنده آقای ظریف اعتراف کرد. خود ترامپ می گوید زمانی که دیدم وزیر امور خارجه ایران با منطق و استدلال در مذاکرات صحبت می کند گفتم نیروهای آمریکایی حریف او نمی شوند.

* حتی وزیر امور خارجه آمریکا از آقای ظریف به عنوان شخصی متین، مودب و دانشمند نام می برد، اینها نشان دهنده منطق جمهوری اسلامی است و کسانی که به دنبال گفتگو با جمهوری اسلامی باشند از طریق وزارت خارجه و شخص وزیر باید اقدام کنند و تحریم کردن آقای ظریف اقدام بسیار اشتباهی بود که دولت آمریکا انجام داد و این اقدامات نمی تواند جایگاه یک کشور بزرگ و قدرتمند مانند ایران را در سازمان ملل تضعیف کند.

* آنها مجبور هستند حتی اگر شده به صورت موردی با ورود آقای ظریف در آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل موافقت کنند. امیدوارم هیچ اخلالی در کار اعزام هیئت‌هایمان برای شرکت در نشست سازمان ملل به ویژه وزیر خارجه به وجود نیاید.

*راهبرد دولت در سال ۸ برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردم است

*معنای انسجام داخلی هم این است که همه جریان ها و طیف های سیاسی فعال در فضای سیاسی کشور بتوانند فضای مناسبی برای حضور در انتخابات ببینند. دولت تلاش دارد که این فضا را فراهم کند و وزیر کشور هم جلسات خوبی با گروه ها داشته است و با دستگاه های دیگر از جمله شورای نگهبان رایزنی می کند و دیگر اعضای دولت هم برای ایجاد زمینه  برگزاری انتخابات پرشور تلاش خواهند کرد.

* یکی از مهمترین راهبردهای دولت در سال ۹۸ در بخش سیاست داخلی، برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردم است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر