کد خبر: 68825
A

حساب‌ مسدود شده 7 فدراسیون ورزشی بزودی باز می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: طی مکاتباتی که با رییس سازمان مالیاتی داشتیم حساب‌های مسدود شده فدراسیون‌ها به طور موقت باز خواهد شد تا تصمیم نهایی براساس ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم گرفته شود.

حساب‌ مسدود شده 7 فدراسیون ورزشی بزودی باز می‌شود

به گزارش دیده بان ایران،  ژاله فرامرزیان درباره مسدود شدن حساب برخی از فدراسیون‌های ورزشی به خاطر بدهی مالیاتی اظهار کرد: فدراسیونهای ورزشی چون نهادهای عمومی و غیردولتی هستند از زمانی که قانون مالیات جدید ابلاغ شد، مطابق این قانون از سال 90 ملزوم به ارائه اظهارنامه مالیاتی بوده‌اند که البته سال گذشته متوجه شدیم هیچ فدراسیونی بعد از گذشت 5 سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده و این خود آغاز ایجاد مشکل شد.

 

وی گفت: به هر صورت این تذکر 5 سال پیش به فدراسیون‌ها داده شده و فدراسیون‌ها چون دستگاه اجرایی محسوب می‌شوند شامل حال این قانون می‌شدند. البته وزارت ورزش و جوانان از سال گذشته پیگیر این مساله بوده و مکاتباتی را نیز با رییس سازمان مالیاتی و عوامل ذی‌ربط داشته‌ایم. حتی برای این که حساب‌های مسدود شده باز شود تقاضای اعمال ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم را کردیم تا کارگروه یا کمیته‌ای در این زمینه تشکیل و تصمیم نهایی در این کمیته گرفته شود. البته این مساله در این کمیته در حال بررسی است.

 

معاون وزیر ورزش اضافه کرد: فدراسیون‌ها خزانه‌دار و مسوول مالیاتی دارند و منابع مالی را خود باید مدیریت کنند، وزارت ورزش فقط نقش کمک‌کننده به فدراسیون‌ها را دارد. به هر صورت ما تلاش می‌کنیم این موضوع را حل و فصل کنیم.

 

وی در پاسخ به یکی از روسای فدراسیون‌ها که اظهار کرده فدراسیون‌ها سود ندارند که بخواهند مالیات پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: درست است فعالیت فدراسیونها معاف از مالیات است اما براساس عملکردشان و اظهار نامه مالیاتی که پر می‌کنند برای آنها مالیات تعیین می‌شود. اما چون فدراسیون‌ها در این زمینه کوتاهی کردند سازمان مالیاتی این طور تصور کرده که شاید فعالیت‌های پنهانی وجود دارد و در نتیجه حساب فدراسیون‌ها را مسدود کرده است.

 

فرامرزیان ادامه داد: بر اساس ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم کمیته‌ای تشکیل می‌شود که فصل‌الخطاب رسیدگی به موضوع مالیات فدراسیون‌هاست، تلاش بر این است که موضوع مسدود شدن حساب فدراسیون براساس این ماده قانونی مرتفع  و حساب‌ها را باز کنیم، در غیر این صورت باید تصمیم در سطح کلان گرفته شود.

 

وی هم‌چنین گفت: براساس مصوبه‌ای که ابلاغ شده از شهریورماه تمام فدراسیون‌ها ملزم هستند تا یک حساب در بانک مرکزی باز کنند که برای دولت نیز قابل رویت است و برحسب این حساب مالیات تکلیفی به فدراسیون تعیین می‌شود. البته اگر فدراسیونی درآمدزایی داشته باشد باید در بانک خصوصی حساب داشته باشد تا برحسب درآمدش مالیات پرداخت کند، به این ترتیب دیگر هیچ فدراسیونی با مشکل مالیاتی مواجه نخواهد بود.

 

معاون وزیر ورزش در پایان پیرامون این پرسش که در حال حاضر حساب چند فدراسیون مسدود شده است، افزود: تقریبا حساب 7 فدراسیون به خاطر بدهی مالیاتی بسته شده است.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر