کد خبر: 68870
A

انتقاد تند پروانه سلحشوری از تبلیغ صداوسیما برای رواج کودک همسری

برای ضربه زدن به منتقدان خود تبلیغ می کنند که موافقان طرح کودک همسری مخالف افزایش جمعیت هستند در حالی که ما یازده میلیون پسر و دختر مجرد در سن ازدواج داریم اگر دنبال افزایش جمعیت هستند برای ۱۱ میلیون پسر و دختر مجرد در سن ازدواج فکری بکنید؛ چرا متوسل به کودکان شده‌اید؟

انتقاد تند پروانه سلحشوری از تبلیغ صداوسیما برای رواج کودک همسری

به گزارش دیده بان ایران؛  پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید با انتقاد از صداوسیما گفت: آنها برای ضربه زدن به منتقدان خود تبلیغ می کنند که موافقان طرح کودک همسری مخالف افزایش جمعیت هستند در حالی که ما یازده میلیون پسر و دختر مجرد در سن ازدواج داریم خب اگر به دنبال افزایش جمعیت هستند برای این‌ها فکری بکنید. چرا برای افزایش جمعیت متوسل به کودکان شده اید؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چهار سال گذشته به اندازه انگشتان یک دست به رسانه ملی دعوت نشده است، گفت: صداوسیما پروژه مشخصی تعریف کرده است که در آن بدون اینکه تریبونی به من بدهند سخنانم را تقطیع و کم و زیاد می کنند.

«پروانه سلحشوری» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش که مجلس دهم در راستای تحقق مطالبات حوزه زنان چه اقداماتی انجام داده و در این مسیر با چه چالش هایی مواجه شده است، گفت: این مجلس به نسبت مجالس گذشته، تعداد بیشتری نماینده زن دارد. اما این امر را هم در نظر بگیرید که مسائل زنان در ایران تبدیل به یک امر سیاسی شده است. بنابراین تغییر قوانین و ارائه راهکارهای دیگر برای رسیدن به مطالبات زنان و افزایش حضور اجتماعی آنان در جامعه با گره‌ها و درهای بسته‌ای مواجه است.

وی افزود: نمایندگان زن این دوره به اعتراف کسانی که در مجلس حضور دارند و همچنین کسانی که مسائل مجلس را پیگیری می کنند بسیار فعال ظاهر شده‌اند اما شاهد این مساله هستیم که موفقیت‌ها آن‌طور که مورد انتظار نمایندگان زن و جامعه زنان کشور بوده، نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مسائل و فعالیت زنان در سه تا چهار سالی که بانوان مجلس دهم حضور دارند بیشتر مطرح شده و مسائل زنان وارد عرصه سیاسی و اجتماعی شده است و توانستیم حضور زنان در این عرصه را تقویت کنیم. در نتیجه این اقدامات درک مسائل زنان در جامعه هم بیشتر شده است.

سلحشوری با ابراز تاسف از رد طرح کودک همسری در مجلس، گفت: درک عمومی در برخی حوزه ها نسبت به دغدغه حوزه زنان ایجاد شده است. به عنوان مثال در طرح کودک همسری جامعه به این درک رسیده است که این امر برای کودک یک حق انسانی و ابتدایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر به جای مذاکره با برخی نهادها، به حوزه عمومی توجه بیشتری می شد و جامعه را نسبت به مسائل حوزه زنان حساس می کردید آیا نتیجه بهتری نمی‌گرفتید، گفت: عرصه عمومی گسترده است و تلاش در این عرصه در صورتی نتیجه بخش است که تریبون فراگیری در اختیار داشته باشیم ما در فراکسیون زنان مجلس این تریبون را در اختیار نداشتیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صداوسیما به جز تخریب نمایندگانی که دغدغه زنان را پیگیری می کردند اقدام دیگری انجام نداده است، یادآور شد: صداوسیما در این زمینه به شکل اختصاصی برای من پروژه تخریب مشخص تعریف کرده است. هر اظهار نظری می‌کنم با کم و زیاد کردن و منقطع کردن سخنان من و بدون اینکه به من تریبونی بدهند حمله را شروع می‌کنند.

سلحشوری با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته به اندازه انگشتان یک دست به صداوسیما دعوت نشده است، گفت: در چند موردی هم که دعوت شدم بیشتر برنامه‌های بی ربط بوده و تنها در یک برنامه جدی و زنده دعوت شدم که آن هم در راستای سیاست‌های صدا و سیما بود. صداوسیما تریبون در اختیار ما قرار نمی دهد البته اگر همکاران ما از جناح مقابل باشند دعوت می‌شوند و به آن ها پروبال داده می شود و در برنامه های مختلف حضور پیدا می کنند. اما برای ما که منتقد سیاست های صداوسیما هستیم تریبونی اختصاص داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: آنها برای ضربه زدن به منتقدان خود تبلیغ می کنند که موافقان طرح کودک همسری مخالف افزایش جمعیت هستند در حالی که ما یازده میلیون پسر و دختر مجرد در سن ازدواج داریم خب اگر به دنبال افزایش جمعیت هستند برای این‌ها فکری بکنید. چرا برای افزایش جمعیت متوسل به کودکان شده اید؟

این نماینده اصلاح طلب چالش دیگر تحقق مطالبات حوزه زنان را ناهمخوانی نگاه نمایندگان زن مجلس با برخی نهادها دانست و اظهار کرد: اگر بگوییم حضور زنان در مجلس باید افزایش یابد، می‌گویند همین تعداد هم اضافی هستند. اگر ما معتقد به افزایش مشارکت اجتماعی زنان هستیم آن ها می‌گویند همین هم کافی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر