کد خبر: 68894
A

علت دیر اعلام شدن آتش‌سوزی حسن‌آباد چه بود؟

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: حریق میدان حسن‌آباد حدود ٢٠ دقیقه دیر کشف و از سوی شهروندان به آتش نشانی اعلام شد.

علت دیر اعلام شدن آتش‌سوزی حسن‌آباد چه بود؟

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مهدی داوری در نشستی که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد، درباره چرایی کشف دیر هنگام حادثه حریق میدان حسن آباد اظهار کرد: حریق ضلع شمال غربی میدان حسن آباد یکی از حریق‌هایی بود که دیر کشف شد. باید بدانیم که اگر شرایط لازم فراهم باشد حریق بسیار سریع گسترش پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه هر ایستگاه آتش نشانی مسئول منطقه تحت پوشش خود است، گفت: با توجه به موقعیت بازار تهران محدوده تحت پوشش ایستگاه حسن آباد از ۵.۵ کیلومتر به ٣.۵ کیلومتر کاهش یافته است. در ایستگاه شماره یک که در کنار محل آتش سوزی میدان حسن آباد قرار دارد، یک گروه حریق، یک گروه نجات و گروه پشتیبانی در محل حضور داشتند اما برای انجام عملیات دیگری به محل حادثه اعزام شده بودند و بخشی از گروه پشتیبانی محل حضور داشتند. با این حال سازمان آتش نشانی دارای سیستم جایگزینی است و ایستگاه‌ها جایگزین یکدیگر می‌شوند. 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان اظهارکرد: آتش نشانان ۵دقیقه پس از اعلام حریق حسن آباد به محل رسیدند اما علت گسترش آتش سوزی عدم کشف سریع حریق بود. این حریق حدود ٢٠ دقیقه دیر کشف و از سوی شهروندان به آتش نشانی اعلام شد و آتش‌نشانان به همین علت دیر به محل حادثه رسیدند. اگر این شرایط نبود از گسترش حریق جلوگیری می‌شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر