کد خبر: 68967
A

رحیمی‌جهان‌آبادی: دغدغه‌ای نسبت به حضور مردم در انتخابات ندارم

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دغدغه و نگرانی نسبت به مشارکت مردم در انتخابات پیش رو ندارد»، نحوه برگزاری انتخابات را در میزان مشارکت مردم اثرگذار دانست.

رحیمی‌جهان‌آبادی: دغدغه‌ای نسبت به حضور مردم در انتخابات ندارم

به گزارش دیده بان ایران، جلیل رحیمی جهان‌آبادی درباره پیش‌بینی خود از مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: به نظر من مشارکت مردم در انتخابات به یک سری زمینه‌ها و امکانات بستگی دارد. اگر مردم احساس کنند حضور آنها در عرصه انتخابات بر سرنوشت آنها موثر است قطعا در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. به خصوص در انتخابات مجلس اگرچه افرادی با جایگاه ملی انتخاب می شوند اما به دلیل این که آنها از محیط محدودتر شهرستانی انتخاب می‌شوند، رقابت منطقه ‌ای وجود دارد و مردم اثرگذاری نمایندگان در محل مشکلاتشان را می‌بینند مشارکت در انتخابات به خصوص در شهرهای کوچک خوب خواهد بود اگر چه بسترهای لازم هم باید فراهم شود.

وی اضافه کرد: افرادی که در عرصه انتخابات حضور می‌یابند باید دارای برنامه و توانمندی لازم باشند و نگاهشان حل مشکلات مردم باشند. مردم قدرت تحلیل را دارند که چنین افرادی را تشخیص دهند. از طرف دیگر نهادهای نظارتی مثل شورای نگهبان و نهادهای اجرایی مثل فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و وزارت کشور باید بستر حداکثری حضور کاندیدای شایسته در عرصه انتخابات را فراهم کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس ادامه داد: این که فردی در شرایط فعلی کشور با این گرفتاری و مشکلات در عرصه انتخابات حضور پیدا کند و قبول مسئولیت کند موضوعی قابل توجه است. قطعا نگاه سختگیرانه، سلیقه‌ای و فراقانونی چه در هیئت‌های اجرایی و چه هیئت‌های نظارت به اعتماد و مشارکت مردم آسیب می‌زند. اگر بستر لازم برای حضور افراد توانمند و بستر لازم برای نظارت و اجرا فراهم شود مشارکت مردم هم معقول و منطقی خواهد بود.

رحیمی درباره تبلیغات انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد: حضور کاندیداها در عرصه تبلیغات یک مرحله تحلیلی و تبیینی و دیگری مرحله تهییجی است اگر کاندیداها بتوانند جایگاه مجلس را درست تبیین کنند و پیامدهای انتخاب یک نماینده توانمند تشریح شود، مردم مشارکت خوبی در انتخابات خواهند داشت. اما اگر عرصه انتخابات تبدیل به عرصه اختلافات خاص قومی، شهرستانی و استانی شود مردم میل و رغبتی به مشارکت در انتخابات پیدا نمی‌کنند.

رحیمی یادآور شد: مردم ما همیشه برای تعیین سرنوشت خودشان حداقل از مسئولان جلوتر هستند و درک و دلسوزی بیشتری برای نظام دارند. ما اطمینان داریم که این همبستگی و انسجام در انتخابات پیش رو هم وجود خواهد داشت و مردم دغدغه خود را نسبت به تعیین سرنوشتشان نشان می‌دهند.

وی درباره وعده‌های غیر واقعی برخی کاندیداهای انتخابات مجلس نیز گفت: مردم این توانایی را دارند که تشخیص دهند چه کارهایی در توان نماینده است یا خیر. کار نماینده قانونگذاری و نظارت است. اگر کاندیدایی در حوزه نظارت و قانونگذاری حرفی برای گفتن نداشته باشد و صرفا بخواهد با وعده‌های اجرایی رای جمع کند مردم این را تشخیص خواهند داد.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: من شخصا دغدغه و نگرانی نسبت به حضور مردم در انتخابات ندارم و این نگرانی را بیشتر معطوف به نحوه برگزاری انتخابات می‌دانم و امیدوارم نحوه برگزاری انتخابات به گونه‌ای باشد که میزان مشارکت کاهش پیدا نکند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر