کد خبر: 68982
A
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

اجرای طرح مهارت‌های گفت‌وگو در آموزش و پرورش

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: موضوع مهارت‌های گفت‌وگو را در آموزش و پرورش شروع کردیم و این آمادگی را داریم تا برموضوع مهارت‌های ارتباطی و بین نسلی کار کنیم.

 اجرای طرح مهارت‌های گفت‌وگو در آموزش و پرورش

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری(لینک)  معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در اختتامیه نهمین دوره اردوی دانش‌آموزی دختران پیشتاز از سراسر کشور که در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه همه در سفر زندگی هستیم و خیلی فرق نمی‌کند که مدیر، معاون یا دانش‌آموز باشیم، افزود: ما جایی به دنیا آمده‌ایم که اختیارش دست خودمان نبوده اما مسیری در پیش داریم که با کمی تلاش سفر قهرمانی می‌شود.

وی تصریح کرد: در وجود هر کدام از ما یک قهرمان وجود دارد و اینکه بخشی از روح خداوند را در درون خود داریم چیزی است که ما را به قهرمانی می‌رساند؛ به شرطی که بخواهیم، اراده کنیم و عشق را سرلوحه سفر زندگی قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: مهارت‌هایی که با آن آشنا شده‌اید در نظام آموزش و پرورش ما بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و مورد تأکید رئیس جمهور است که اعلام کردند اگر اهمیت مهارت‌های اجتماعی و زندگی از دروس ارائه شده بیشتر نباشد کمتر نیست.

ابتکار اظهار کرد: گاهی اوقات آدمی زیر سؤال می‌رود و ما نیاز داریم در همه سطوح زندگی و برنامه‌‌های آموزشی به مهارت‌های زندگی و همچنین مهارت‌هایی که توانمندی‌ها را به خودمان نشان می‌دهد و می‌گوید چطور از خود مراقبت و استعدادهای‌مان را ظاهر کنیم، تلاش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: زندگی پر از انتخاب است. از انتخاب‌های کوچک خوراک صبح گرفته تا انتخاب‌های بزرگتر که گاهی فکر می‌کنیم گسترده نیست؛ باید بدانیم چه فعالیتی داشته باشیم و همچنین چه مسیری را دنبال کنیم. با فرا گرفتن مهارت‌های زندگی می‌توانیم انتخاب‌های خوب داشته باشیم و همچنین مسیر شکوفایی را دنبال کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: کلاً برنامه‌ مهارت‌های زندگی در آموزش و پرورش با همت مدیران و مربیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مهارت کار جمعی آموزش داده شود زیرا با هم به ثمر رساندن موضوعی توسط کار گروهی میسر می‌شود و این موضوعی مهم است.

ابتکار با اشاره به اینکه مهم این است کار به خوبی انجام شود و ثمرش به خودتان برسد، گفت:‌ این سفر که قرار است به سمت تعالی برسد به مهارت‌های ارتباطی نیاز دارد به طوری که دانش‌آموز باید بداند که باید اول با خودم آشتی باشم و قدر خودم را بدانم بعد با خدای خود و خالقم با همه عظمت و زیبایی‌هایش آشتی کنم.

وی ادامه داد: محور دوستی با طبیعت همیشه مورد تأکید بنده بوده است که این دوستی هزار شگفتی دارد و راه‌های ارتباطات خوب را فراهم می‌کند. چون اگر با طبیعت دوست باشیم نشان می‌دهد با خود دوست هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: مهارت‌های ارتباطی به اینکه چگونه ارتباط خوب برقرار کنیم، چگونه حرف بزنیم، چگونه گوش دهیم، چگونه نقد کنیم و تفکر نقادانه داشته باشیم ارتباط می‌یابد و جزو مهارت‌های ارتباطی است.

ابتکار گفت: بنده با همکاری  خانم مینایی‌پور موضوع مهارت‌های گفت‌وگو را در آموزش و پرورش شروع کردیم و این آمادگی را داریم تا برموضوع مهارت‌های ارتباطی و بین نسلی کار کنیم و با کمک مربیان خوب و همیاری و همدلی شما دانش‌آموزان موضوع مهارت‌ها و ارتباطات زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: حضور بنده در این مکان اعلام آمادگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای همکاری با سازمان دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش است و امیدوارم سفر زندگی شما به سفر قهرمانی‌تان تبدیل شود.

 «سیدجواد حسینی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه نهمین دوره اردوی ملی جشنواره مهارت های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی، این اردوها را کانون سالم سازی جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش رویکرد خود را دانش آموز باوری، محوری و باوری قرار داده است، تصریح کرد: دانش آموزان محور اصلی نظام تربیتی هستند و برای خودباوری، آنها را یاری می کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای خلق موقعیت های جدید دانش آموزان را کمک می کنیم، ادامه داد: این موقعیت ها باید بر اساس آموزه های دینی و سند بنیادین نظام تعلیم و تربیت باشد.

حسینی نظام آموزش و پرورش را حلقه اتصال عبور انسان از دوره کودکی به بزرگسالی دانست و خاطر نشان کرد: باید دانش آموزان را برای زندگی سعادتمند متعادل  و متکامل آماده کنیم برای آنها فرصت های جدید یادگیری خلق کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: انسان های موفق با انتخاب های بزرگ برجسته شدند و این اردوهای دانش آموزی می تواند به انتخاب خوب دانش آموزان کمک فراوانی کند، درعین حال خلق فرصت های جدیدی است که کنش آموزی و واکنش آموزی را به نوجوانان بیاموزد.

وی نظام کپسولی آموزشی، آموزش زدگی و کنکور محوری را از آفت های نظام آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: باید دانش آموزان مهارت آموزی را فراگیرند، زیرا شعار آموزش و پرورش "دست کم یک نقش، یک تشکل و یک مهارت" است.

سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری(لینک)

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر