کد خبر: 69097
A

جبل‌الطارق احتمال «آزادی فوری» ابرنفتکش ایرانی را رد کرد/ بر اساس حکم دادگاه جبل‌الطارق، گریس-۱ قانونا تا روز ۲۸ مردادماه می‌تواند در توقیف باشد.

خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد به نقل از منابعی در دولت جبل‌الطارق اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای آزادی فوری ابرنفتکش ایرانی «گریس- ۱» ندارند.

جبل‌الطارق احتمال «آزادی فوری» ابرنفتکش ایرانی را رد کرد/ بر اساس حکم دادگاه جبل‌الطارق، گریس-۱ قانونا تا روز ۲۸ مردادماه می‌تواند در توقیف باشد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد به نقل از منابعی در دولت جبل‌الطارق اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای آزادی فوری ابرنفتکش ایرانی «گریس- ۱» ندارند.

خبرگزاری‌های ایران روز دوشنبه و سه‌شنبه اعلام کرده بودند که آزادی این نفتکش قریب‌الوقوع است.

جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران، نیز روز سه‌شنبه روی این گزارش‌ها صحه گذاشت و از «مبادله اسنادی» بین ایران و بریتانیا خبر داد که به گفته او، به رفع توقیف کشتی ایران «کمک می‌کند».

آقای اسلامی به ماهیت و جزئیات این اسناد اشاره نکرد ولی ابراز امیدواری کرد که این نفتکش به زودی آزاد شود.

با این حال، خبرگزاری رویترز می‌گوید که یک منبع در دولت جبل‌الطارق ادعای ایران درباره احتمال آزادی سریع نفتکش گریس- ۱ را تکذیب کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از یک مقام بلندپایه دولت جبل‌الطارق، این گزارش‌ها را تکذیب کرد و آن را «غیرواقعی» خواند.

نام دو منبع خبرگزاری‌های یاد شده فاش نشده است.

دولت جبل‌الطارق روز چهارم ژوئیه (۱۳ تیرماه) یک ابرنفتکش تحت اجاره ایران به ظرفیت دو میلیون تن را به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا و ارسال نفت به سوریه ضبط کرد. ایران این ادعا را رد کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر