کد خبر: 69157
A
معصومه ابتکار:

آگاهی به زبان انگلیسی برای دولتمردان در دوران تحریم مهم تر از قبل است

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره الزام دانستن به زبان انگلیسی برای دولتمردان ایرانی گفت که یادگیری این زبان بیش از گذشته لازم شده است.

آگاهی به زبان انگلیسی برای دولتمردان در دوران تحریم مهم تر از قبل است

به گزارش دیده بان ایران، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره الزام دانستن به زبان انگلیسی برای دولتمردان ایرانی گفت که یادگیری این زبان بیش از گذشته لازم شده است.

ابتکار اضافه کرد: این مساله خیلی مهم است. به ویژه الان که کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد، برقرار کردن دیپلماسی با کشورهای دیگر اهمیت زیادی دارد. از طرفی ما باید این را بدانیم که قدرت مدیا هم در دستان ما نیست و اتفاقاً رسانه سمت مقابل قوی‌تر است. پس در نتیجه این مسائل ما باید بتوانیم فشارهایی را که زنان، خانواده‌های ایرانی و به طور کلی مردم ایران به خاطر فشار تحمل می‌کنند به گوش سایر مردم جهان برسانیم. مشکلاتی از قبیل بیکاری، مشکلات مرتبط با دارو و امثال اینها. من خودم سعی می‌کنم این وظیفه را تا جای ممکن انجام دهم. مثلاً در اکانت توییتر خودم با اینکه فرصت کمی دارم، اما گاهی به زبان انگلیسی هم توییت می‌کنم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا دولتمردان زبان انگلیسی را یاد نمی‌گیرند؟ گفت: این مساله به کار بیشتر نیاز دارد. کمی هم مشکل از سیستم آموزشی ماست. آنها باید بیشتر وقت بگذارند و اهمیت این مساله را درک کنند. هرچند این روزها اوضاع کمی بهتر شده است و افراد بیشتری زبان انگلیسی را یاد گرفته‌اند. امیدواریم به مرور زمان شرایط بهتر شود.]/ اعتماد آنلاین

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر