کد خبر: 69548
A

نماینده مجلس: 2 روزه شدن تعطیلات پایان هفته به تقویت نهاد خانواده کمک می‌کند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح تعطیلی پنجشنبه ها در کمیسیون اجتماعی مجلس رد نشده و تنها به این خاطر که طراحان آن در جلسه کمیسیون برای دفاع مبسوط غایب بوده اند وضعیت نهایی آن مشخص نشد.

نماینده مجلس: 2 روزه شدن تعطیلات پایان هفته به تقویت نهاد خانواده کمک می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ ناهید تاج الدین درهمین خصوص گفت: طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مراکز اداری، آموزشی و قضایی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها، مانند تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رد نشده و تنها به این خاطر که طراحان آن در جلسه کمیسیون برای دفاع مبسوط  غایب بوده اند وضعیت نهایی آن مشخص نشد.

وی افزود: هفته پیش دو کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون اجتماعی و کمیسیون آموزش و تحقیقات  این طرح را بررسی کردند از یکی خبر رد این طرح و از دیگری خبر تصویب این طرح بیرون آمد، در حالیکه کمیسیون اجتماعی مجلس این طرح را رد نکرده بود و عملا وضعیت نهایی طرح مشخص نشد.  

تاج الدین گفت: دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته می‌تواند کمی از توزیع نامناسب مکانی و زمانی سفر در ایران بکاهد و نهاد تفریح را ساماندهی کند، ضمن آنکه به رونق اقتصاد گردشگری کمک می کند و اگرچه گفته می شود برای کشور بار اقتصادی دارد اما می تواند به  افزایش سرانه کار مفید منجر شود چون الان کشوری با ۱۱۷ روز تعطیلی در سال ۴۲ ساعت کار مفید هفتگی دارد اما ایران با ۷۸ روز تعطیلی تنها ۱۱ ساعت کار مفید دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: از آن مهمتر دو روزه شدن تعطیلات می تواند  به تقویت  نهاد خانواده کمک کند وقتی که بدانیم در حال حاضر نرخ میانگین مکالمات زن و شوهر در خانواده های ما در طول روز ۱۷ دقیقه است و بخشی از آن بخاطر عدم مهارت گفتگو اما بخش دیگری از آن بخاطر روزمرگی ها و کمبود زمان است.

تاج الدین در پایان گفت: حال که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شکل گرفته دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته باید تصویب شود تا اقتصاد گردشگری تحرک پیدا کند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر