کد خبر: 69550
A

با مداحان نجومی‌بگیر برخورد می‌شود

رییس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: کمیته‌ای در راستای رسیدگی به تخلفات و تصمیم‌گیری برای نجومی‌بگیران تشکیل شده و در صورت تخلف برخورد می‌شود.

با مداحان نجومی‌بگیر برخورد می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛  یوسف ارجونی روز شنبه در حاشیه نهمین همایش سراسری بسیج مداحان و مدیران هیات‌های مذهبی در تالار حرم عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: نظارت بر روی کار مداحان در ایام محرم تشدید می‌شود و اساتید، پیشکسوتان و بزرگان عرصه مداحی، ایرادات و اشکالات را به محض مشاهده، اعلام کنند.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای در راستای رسیدگی به تخلفات و تصمیم گیری‌ها با حضور همه تشکل‌ها و مجموعه‌های ستایشگری تشکیل و مسئولیت آن به موسسه "قدیم الاحسان" واگذار شده است.

رییس بسیج مداحان کشور افزود: امروز دشمنان اسلام و انقلاب درصدد ایجاد انحراف و تحریف در محافل و مجالس مذهبی هستند و این موضوع وظیفه مداحان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.

وی یادآور شد: مداحان در شرایط کنونی، موضوع دشمن‌شناسی و بصیرت افراطی و شناسایی توطئه‌های دشمنان به مخاطبان را جدی گرفته و مورد توجه قرار دهند.

ارجونی شناسایی اهداف دشمنان در ایجاد تحریف و انحراف را امری ضروری دانست و گفت: انتخاب اشعار و سبک‌ها و خواندن مطالب مناسب از سوی مداحان را در راستایی روشنگری و بصیرت افراطی و شناخت اهداف دشمن بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: مداحان به عنوان افرادی تاثیرگذار در جامعه، مردم را نسبت به انقلاب و آینده روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روشن کنند.

 رییس سازمان بسیج مداحان کشور به بدعت گذاری در مجالس و محافل اشاره کرد و گفت: مداحان نسبت به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند و از بروز چنین مواردی در مجالس جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: خرافات و بدعت‌ها به ویژه طی ایام محرم نیاز به روشنگری و بصیرت افزایی دارد که باید توسط مداحان انجام شود.

ارجونی تاکید کرد: اقداماتی از سوی بسیج مداحان در حوزه تولید محتوا انجام شده، اما هنوز در این حوزه به برنامه‌ریزی و کارهای بیشتری نیاز است.

وی گفت: این سازمان در راستای تهیه و توزیع اشعار مطلوب همراه با سبک‌های مناسب برنامه‌ریزی کرده است.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در کشور قریب به ۴۰ هزار بسیجی مداح فعالیت می‌کنند که ۴۰ درصد آنها را بانوان و ۶۰ مردان تشکیل می‌دهند.

وی به برگزاری دوره‌های آموزش مداحان اشاره کرد و افزود: دوره‌های مختلف آموزشی به صورت استانی، شهرستانی و کشوری برای این قشر در طی سال برگزار می‌شود و به مناسبت‌های مختلف در بین مداحان توزیع می‌شود.

ارجونی عنوان کرد: برنامه‌ای در راستای تربیت و توانمندسازی مداحان انقلابی و ارزشی وجود دارد که سرفصل‌های آموزشی آن در حال آماده سازی است، تا به استان‌ها ابلاغ شود.
رییس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: همه ساله همزمان با روز ۲۲ ذی الحجه سالروز شهادت «میثم تمار»، همایشی با حضور مداحان، نخبگان و پیشکسوتان این عرصه با هدف تبیین اهداف عاشورایی و مکتب قرآن برگزار می‌شود که شهرری امسال میزبان بود.

وی تصریح کرد: تبیین فرمایشات رهبری در حوزه ستایشگری و انتظارات ایشان از مداحان و همچنین ایجاد انس و الفت بین مداحان و انتقال تجربیات از مهمترین اهداف این همایش به شمار می‌رود.

ارجونی عنوان کرد: تبیین شخصیت «میثم تمار» در دوره ای که همه از ترس جان خود سکوت کردند و ایشان به عنوان بلندگوی تبلیغات در برابر دشمنان اسلام ایستادند و به ذکر فضایل مولا علی(ع) پرداختند، از دیگر اهداف این همایش محسوب می‌شود.

همایش مداحان با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، ارجونی رییس بسیج مداحان کشور و جمعی از مداحان در تالار شیخ صدوق عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

در پایان این همایش از پنج خانواده مداح شهید و پنج خانواده مداح ایثارگر تجلیل و تقدیر شد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر