کد خبر: 69603
A

نماینده مجلس: میلیون‌ها دختر ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارند

علی جلیلی شیشوانی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس گفت: یکی از پدیده‌های مورد توجه شکستن تابوی عیب جویی از تجرد و تفرد و زندگی مستقل اختیار کردن برای زنان و دختران ایرانی است؛ چرا که دختران ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارند.

نماینده مجلس: میلیون‌ها دختر ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی جلیلی شیشوانی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور گفت: مردم منتظر بودند بعد از 40 سال به خواست قانون اساسی، اقتدار منظم اقتدار در هر چهار سال یا بیشتر به گونه‌ای عادی رخ ندهد. بلکه مسئولان  مکثی در این باره می‌کردند و از مردم بازخورد می‌گرفتند. یا اینکه می‌پرسیدند چقدر اقدامات‌شان در جستجوی آینده بهتری است.

 

نماینده مردم مراغه و عجب شیر تاکید کرد: باید اقرار کنم که در این بازه زمانی افراد صاحب منصب به دنبال مناسک و مراسم‌ها بوده‌اند. محصول این مناسک به غیر از بحران مخاطبین، چیز دیگری ایجاد نکرده است. این مسئولان نه گوش شنوا دارند، نه پذیرش دیدگاه. این خود یعنی عظیم‌ترین بلای جامعه ما. گویی ما قبول کرده‌ایم که به عنوان وکلای مردم به هیچ اتفاق عادی یا بدیهی نپردازیم.

 

جلیلی شیشوانی ادامه داد: یکی از پدیده‌های جهان شمول که باید مورد توجه قرار گیرد، شکستن تابوی عیب جویی از تجرد و تفرد و زندگی مستقل اختیار کردن برای زنان و دختران ایرانی است؛ چرا که زندگی میلیون‌ها دختران مجرد ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارد. این قطعیت را فرهنگ عملی جامعه قبول کرده است؛ ولی فرهنگ نظری هنوز از این بلای عظیم انتقام می‌گیرد.

 

این عضو امور کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس با اشاره به مار افراد مجرد تاکید کرد:‌ ما قانونگذاران برای افراد مجرد هنوز جان پناه قانونی فراهم نکرده‌ایم. علاوه بر این نظارتی بر زندگی میلیون‌ها دخترهای مجرد نداشته‌ایم. هر چند که اساتید دلسوز و مجرب ما بر آشفتگی این قشر واقف بوده و ریشه این آشفتگی را اشتغال، تحصیلات تکمیلی و جامعه مدرن یافته‌اند.

 

وی افزود: این قشر میلیونی نشکفته پرپر می‌شوند و ما نمایندگان در پی تصویب قوانین غیر ضروری هستیم. تفکرات فرهنگی ما نمایندگان قائم بر ذهن است در صورتی که تجردگرایان در پارک‌ها، میادین شهر با فرهنگ عملی زندگی می‌کنند.

 

وی با اشاره به این افراد مجرد گفت که آنها به آزادی نیازهای فیزیولوژیکی تقریب می‌جویند اما بعضی مسئولین به دنبال تدارک مراسم‌ها برای بریدن نخ‌های افتتاح نیازهای کاذب هستند. میلیون‌ها مجرد به دنبال ضامن و تضمین می‌گردند در حالیکه نمایندگان به فکر تحمیل قانون ناکارآمد برای آنها هستند. به دنبال افکار نوظهور، مسئولان اما به تجارب سنتی خود تکیه می‌کنند. این تعارض‌ها سلامت روانی آنها را به خطر انداخته است.

 

جلیلی شیشوانی ادامه داد: همه این مصائب به دلیل بی تفاوتی ما قانونگذاران و مسئولان است. البته ردپای این مسائل را می‌توان در مشقت اقتصادی کشور پیدا کرد. افزون بر آن کشور ما متحمل بزرگترین و بدترین تورم مستقر در تاریخ است. پیامد بی توجهی به این حجم عظیم،  مجردان را بر آن واداشته که گروهی از مردم، مدرسین کودکان ما، درمانگران، متخصصان، کارمندان و رانندگان کامیون و تاکسی باشند. مختصر آنکه آنها مردم هستند. آنها توانایی بی اگر و دانایی بی مگر دارند. این نسل مجرد رها و آسیب پذیر ایرانی نامیده می‌شود. برای حل بحران کنونی قانون فعلی به کار نمی‌آید و قانون انعطاف ناپذیر خود مشکل است.

 

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در پایان گفت: با امضای 70 نماینده دلسوز فراکسیون سلامت روان تشکیل می‌شود و راه درست را باز می‌کنیم و هزاران راه مسدود را دور می‌ریزیم. باور داریم این مشکلات طی چند هفته یا چند ماه حل نخواهد شد. با ایجاد گذرگاه‌های مناسب و عاملیت در آن به کمک همه نمایندگان مشکلات حل خواهد شد، زیرا ما به عنوان ایرانی اکنون مثل گذشته ظرفیت این را داریم که هر اقدامی ضروری برای حفظ آخرین خاکریز دغدغه مجردان را به انجام برسانیم. همه با هم بیرون یا درون دولت باید این باور را داشته باشند که راه حل‌های منصفانه جستجو کنند به گونه‌ای که نه مجلسیان، نه دولتمردان و نه فقها هزینه سنگین این پدیده نوظهور را متحمل شود.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر