کد خبر: 69607
A
وزیر صمت:

تعداد بازداشت‌‌شدگان خودرو را از قوه قضاییه بپرسید/ نگفتم تخمه خوردن عامل تصادف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از مشکلات صادرکنندگان فرش دستباف مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات است، گفت: برای حل این مشکل با بانک مرکزی رایزنی شده تا این فرصت به یک سال افزایش یابد.

تعداد بازداشت‌‌شدگان خودرو را از قوه قضاییه بپرسید/ نگفتم تخمه خوردن عامل تصادف است

به گزارش دیده بان ایران؛ رضا رحمانی امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف گفت: یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در این نمایشگاه جمع‌بندی خواهد شد، گفت: با بانک مرکزی  رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم و پیگیر هستیم تا مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 ماه  به 12 ماه افزایش یابد. 

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای توسعه صادرات فرش دارید،‌گفت: فرش ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و اگر بعضی از بازارها را از دست می‌دهیم قطعا بازارهای دیگری جایگزین می‌شود. 

* تولیدکنندگان فرش مطابق با سلایق بازارهای جدید تولید می‌کنند

رحمانی افزود: بازاریابی‌های جدید شروع شده و یکی از بازارهای کنونی بازار شرق آسیا است اما سلایق این بازار با برخی از بازارهای پیشین متفاوت است بنابراین تولیدکنندگان و صادرکنندگان با درنظر گرفتن این موضوع در حال تولید فرش‌ها متناسب با سلایق این مشتریان هستند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به حضور تجار و سفرای کشورهای مختلف اظهار داشت: علی‌رغم شرایط تحریمی که در آن قرار گرفته‌ایم از این نمایشگاه استقبال خوبی شده است. 

وی درمورد مشکلات مواد اولیه بیان داشت: بعد از بحث بازاریابی مهمترین مساله تامین مواد اولیه برای فرش است که بخشی از این مواد داخلی و بخشی دیگر از طریق واردات تامین می‌شود که در این مورد هم منتظر نتایج و جمع‌بندی حاصل از شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه هستیم.

* درباره بازداشت‌شدگان حوزه خودرو از قوه قضائیه بپرسید

رحمانی تعداد بازداشت شدگان حوزه خودرو گفت: این مورد را از قوه قضاییه بپرسید. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سوالی که شما پیش از این علت تصادف با پراید را خوردن تخمه عنوان کرده بودید گفت: چنین چیزی نگفته‌ام. /فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر