کد خبر: 69729
A
در مراسم آغاز ساخت مسکن، طرح اقدام ملی؛

رئیس جمهوری: سیاست ما تعامل گسترده با جهان است

رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است،‌گفت:‌ اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست مگرآنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

رئیس جمهوری: سیاست ما تعامل گسترده با جهان است

به گزارش دیده بان ایران، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی امروز سه شنبه در مراسم  آغاز ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان این مطلب اظهارداشت: ما از روز اول که آمدیم شعار ما ، تعامل سازنده با جهان بود چهارسال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم. در این دوسال گذشته دولت دوازدهم هم با این شعار پیش رفتیم.

وی ادامه داد: رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است. رهبری یک گام هم فراتر از گام دولت برداشته است. ایشان گفتند تعامل گسترده و بر همین مبنا ما حرکت می کنیم.
روحانی تصریح کرد:‌ ما خواهان تنش با دنیا نیستیم. ما خواهان امنیت در دنیا هستیم. همکاری با همه کشورهای دوست و آماده همکاری با آنها هستیم. آماده هستیم با همه مقررات بین المللی در چارچوب امنیت و منافع ملی مان حرکت کنیم.به این دلیل مسیری را که انتخاب کردیم مسیری به نام توانمند کردن ایران و قدرت ملی است. 
وی خاطرنشان کرد:‌ هرچه قدرت ملی افزایش پیدا کند امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می کند و هرچه قدرت فرسوده شود، دشمنان امید بیشتر و طمع بیشتر نسبت به کشور ما خواهند داشت. اصل برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است.
رئیس جمهوری اضافه کرد: لازم باشد با کسی حرف می زنیم، لازم باشد در جایی بایستیم دفاع می کنیم. کسی بخواهد به ما زور بگوید در برابر زورگو می ایستیم. اما هدف نهایی ما عظمت ایران سرافرازی ایران وق درت ایران است.
روحانی گفت: ما اگر کشور توانمندی از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی امنیتی و سیاسی سیاست داخلی و خارجی باشیم کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد این اساس منطق ما است. منطق ما عوض نمی شود و ما با همین منطق حرکت می کنیم.
وی در بخش دیگر از سخنانش یادآورشد: در برابر با قدرتهای جهان مذاکرات انجام دادیم و انجام می دهیم بر همین مبنا استوار است. قدرت ایران احقاق حقوق مردم و ایستادگی در برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.
به همین دلیل در راس کار در سخنان دیروز گفتم تولید ملی است این اساس است اگر رونق تولید در کشور به وجود آمد و اگر ما توانمند شدیم، قدرتمند شدیم می توانیم به راحتی از این پیچ و خم ها عبور کنیم./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر