کد خبر: 69745
A
در نشست خبری عنوان شد:

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره ارس امیری، علی جوهری و انوشه انصاری

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری این قوه، توضیحاتی درباره ارس امیری، علی جوهری و انوشه انصاری ارائه داد.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره ارس امیری، علی جوهری و انوشه انصاری

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی دستگاه قضا گفت: یک ماه قبل اعلام کردم در ارتباط با یکی از عناصر وابسته به بریتیش کانسیل (انگلیس) که حکم او قطعی نبود. مثال رایج می گوید چوب را برداری، گربه دزده فرار می کند، فرد مورد نظر ارس امیری بود که به واسطه نفوذ فرهنگی از طریق هنر و اقدامات براندازانه ای که انجام می داد مورد شناسایی قرار گرفت و در دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است. 

او در ادامه گفت: علی جوهری عنصر وابسته به رژیم صهیونیستی که با ارتباط با عناصر جاسوسی این رژیم در موساد در کشورهای مختلف برقرار کرده بود و مقدماتی را برای اخذ تابعیت از این رژیم غاصب فراهم کرده بود و به خصوص در حوزه تونل سازی و اقدامات عمرانی و فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا قرار بود اطلاعات بدهد. این فرد مورد شناسایی قرار گرفت و ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و ۲ سال حبس بابت تحصیل اموال نامشروع و اموال و دستمزدهایی که از موساد گرفته بود، محکوم شد.
اسماعیلی در ادامه گفت: انوشه انصاری که آشوری است و دارای تابعیت مضاعف انگلیس هم هست، او به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود و امکانات فراوانی را از انها گرفته بود و اطلاعات زیادی را منتقل می کرد که مورد شناسایی قرار گرفت. ‎همچنین او به استرداد پولهایی که گرفته بود محکوم شد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر