کد خبر: 69764
A

مهرداد لاهوتی: در شرایط کنونی تصویب FATF به صلاح نیست

مهرداد لاهوتی، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات‌شان عمل می‌کردند و مبادلات پولی ما انجام می‌شد، FATF یک ضرورت بود، اما در حال حاضر که آنها ما را به لحاظ شرایط اقتصادی و امنیتی محدود کرده‌اند، تصویب این لایحه به صلاح کشور نیست و باید صبر کرد.

مهرداد لاهوتی: در شرایط کنونی تصویب FATF به صلاح نیست

به گزارش دیده بان ایران،  مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، با اشاره به تعلیق FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر شرایط طبیعی بود، حق این بود که FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب می‌رسید.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی به شرایط کنونی کشور و اقدامات آمریکایی‌ها علیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به زورگویی‌ها و اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام داده‌اند طبیعی است که باید روند تصویب FATF به تعویق بیفتد. اروپایی‌ها عملاً به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، بنابراین باید منتظر ماند و دید که برخورد و اقدام اروپایی‌ها به چه شکل خواهد بود و آیا آنها به تعهدات‌شان عمل می‌کنند یا خیر.

 

او تاکید کرد: FATF را یک ضرورت می‌دانم، منتها در حال حاضر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شرایط نابسامانی را به وجود آورده‌اند و باید منتظر ماند.

 

لاهوتی در پاسخ به اینکه «آیا به تصویب نرسیدن FATF به ضرر کشور نیست»، توضیح داد: ضرر سنگین‌تری از آنچه به ما وارد می‌شود هم وجود دارد؟ آمریکایی‌ها در حال حاضر همه نوع ضرری را متوجه ما می‌کنند. ما نمی‌توانیم نفت‌مان را بفروشیم و به سادگی نمی‌توانیم کالا وارد کنیم. FATF برای مبادلات پولی است، اما ما نمی‌توانیم با دنیا مبادلات پولی داشته باشیم.

 

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه: اگر اروپایی‌ها به تعهدات‌شان عمل می‌کردند و مبادلات پولی ما انجام می‌شد، FATF یک ضرورت بود، اما در حال حاضر که آنها ما را به لحاظ شرایط اقتصادی و امنیتی محدود کرده‌‌اند، تصویب این لایحه به صلاح کشور نیست و باید صبر کرد./ اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر