کد خبر: 69787
A

پزشکیان: شورای نگهبان گشاده‌رویی در انتخابات را پیش گیرد

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اجازه ندهیم صداهای مختلف، نظرات مختلف، سلایق مختلف و اعتقادات مختلف حرف‌شان را بزنند و حلقه را تنگ کنیم، مشارکت را کاهش می‌دهیم. حضور شورای نگهبان یا تمام سیستم‌های نظارتی باید با گشایش و گشاده‌رویی صورت گیرد. باید اجازه دهند صداها شنیده شود.

پزشکیان: شورای نگهبان گشاده‌رویی در انتخابات را پیش گیرد

به گزارش دیده بان ایران؛  مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، به الزامات برگزاری انتخابات پرشور اشاره کرد و گفت: همه در برگزاری انتخابات پرشور نقش دارند. اگر اجازه دهیم همه صداها شنیده شود و همه صداها در جامعه وجود داشته باشد، آن زمان همه به صحنه می‌آیند.

 

او ادامه داد: اما اگر اجازه ندهیم صداهای مختلف، نظرات مختلف، سلایق مختلف و اعتقادات مختلف حرف‌شان را بزنند و حلقه را تنگ کنیم، مشارکت را کاهش می‌دهیم. حضور شورای نگهبان یا تمام سیستم‌های نظارتی باید با گشایش و گشاده‌رویی صورت گیرد. باید اجازه دهند صداها شنیده شود. آنچه حق است را نشان دهیم نه اینکه بگوییم آنچه ما می‌گوییم حق است و هر کس را خلاف ما می‌گوید باید کنار بگذاریم و حرف نزند. با حذف سلایق و نظرات مختلف، مشارکت را پایین می‌آوریم.

 

این نماینده مجلس درباره نقش جریانات سیاسی و احزاب در مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد: اگر نگذاریم احزاب و جریانات سیاسی حرف بزنند، چقدر می‌توانند در حضور پرشور مردم در انتخابات نقش داشته باشند؟ بالاخره باید میدانی برای گفت‌وگو ایجاد شود. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که اجازه دهیم تریبون‌های آزاد ایجاد شود. باید اجازه دهیم تریبون آزاد به وجود بیاید. زمانی که ما چنین اجازه‌ای را نمی‌دهیم نمی‌توان به برگزاری انتخابات پرشور امیدوار بود.

 

پزشکیان در پایان گفت: البته در آستانه انتخابات جوی ایجاد می‌کنند که مردم در انتخابات شرکت کنند، اما حقیقت این است که باید باور کنیم و اجازه دهیم همه در صحنه باشند و حرف‌شان را بزنند و در همین راستا، آنچه حق است تبدیل به قانون شود./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر