کد خبر: 69841
A

کشف یک قرآن با دست خط «محمدرضا پهلوی» + عکس

ماموران پلیس، مخفیگاه این فرد را مورد بررسی قرار دادند که در جریان آن یک قرآن قدیمی که در ابتدای آن دستخطی منتسب به محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران نقش بسته بود، کشف و ضبط شد.

کشف یک قرآن با دست خط «محمدرضا پهلوی» + عکس

به گزارش دیده بان ایران، در روزهای اخیر ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان از فعالیت غیرقانونی فردی در امر خرید و فروش عتیقه و اشیای آنتیک باخبر شده و رسیدگی به موضوع را دستور کار خود قرار دادند که در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد گزارش واصله به پلیس صحیح بوده و فردی که ساکن خیابان سعدی است در زمینه خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه‌جات فعالیت دارد.

در ادامه با تایید اطلاعات، جزئیات پرونده به مقام قضایی اطلاع داده شد و دستورات و مجوزهای لازم برای ورود به مخفیگاه متهم و دستگیری‌اش صادر شد که در پی آن ماموران در عملیاتی به مخفیگاه این فرد رفته و متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

همچنین مخفیگاه این فرد مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن یک قرآن قدیمی که در ابتدای آن دستخطی منتسب به محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران نقش بسته بود، کشف و ضبط شد. همچنین در ادامه بازرسی‌ها، چندین قطعه کاشی قدیمی، آئینه‌های متعلق به دوره قاجار، کوزه و آفتابه‌های مفرغی و سفالی و... کشف و ضبط شد. 

همچنین برادر این قاچاقچی نیز که در مخفیگاه حضور داشت، مورد بازرسی قرار گرفت و با توجه به اینکه مقادیری شیشه و هروئین به همراه داشت، از سوی ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

با انتقال دو برادر که ۳۵ و ۵۰ سال سن داشتند، مشخص شد که هر دو اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر دارند. همچنین فرد عتیقه فروش در بازجویی‌های اولیه اعلام کرد که هیچ مجوزی برای خرید و فروش عتیقه ندارد، اما تحقیقات تکمیلی در مورد اصالت عتیقه جات کشف شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی و نیز شناسایی دیگر همدستان این فرد در حال انجام است و پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است./ ایسنا

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر