کد خبر: 69891
A
قائم مقام وزارت بهداشت:

80درصد مردم توان استفاده از خدمات درمانی بخش خصوصی را ندارند

بر اساس اعلام قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۸۰ درصد مردم به دلیل هزینه های سنگین توان استفاده از خدمات درمانی بخش خصوصی را ندارند.

80درصد مردم توان استفاده از خدمات درمانی بخش خصوصی را ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه در همایش سراسری مدیران بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس این بررسی ها ۱۵ درصد از مردم از طریق بیمه های تکمیلی از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده می کنند و تنها پنج درصد از مردم توان پرداخت هزینه های درمانی از طریق بخش خصوصی را دارند.

دکتر محمد رضا دارابی افزود: هزینه های سنگین درمانی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و نقش بیمه ها در این راستا بویژه بیمه سلامت کارساز است.

وی اظهار داشت: طرح بیمه اجباری بیمه سلامت با توجه به ارزیابی وسع یکی از اقدامات مثبت بیمه ها در خدمات رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه نیازمندان به شمار می رود. 
وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم سلامت را اولویت خود قرار داده است، افزود: اگرچه طرح تحول نظام سلامت ایرادات و اشکالاتی دارد اما کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و ملزم شدن بیمارستان ها برای تهیه لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران ، گام بزرگ و مثبت در این زمینه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در این میان سازمان های بیمه گر به ویژه بیمه سلامت به کمک طرح تحول سلامت آمدند، بیمه جزو ناگسست درمان شد و اقدامات خوبی در راستای کاهش هزینه های درمانی بیماران صورت گرفت.

نوسانات در رفتار اداری و اجرایی بی اعتمادی مردم را به دنبال دارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: نگاه جامع در مجموعه حاکمیت به تامین خدمات اجتماعی نداریم و همین موضوع اعتماد مردم را کاهش داده است.

امیر حسین قاضی زاده افزود: نوسانات در رفتار اداری و اجرایی ما باعث شده است بی اعتمادی نسبت به تصمیمات مدیریتی ایجاد شود، چرا که برنامه ریزی ها برای یک دوره سیاست گذاری بدون در نظر گرفتن ظرفیت های مالی و اجرایی صورت می گیرد. 
وی ادامه داد: این در حالی است که تصمیم های گرفته شده را تحت فشار تغییر می دهیم و به همین دلیل نظام مدیریتی محافظه کار غیر اصلاح گر روی کار می آید که هدف آن حفظ وضع موجود بدون توجه به ارتقا و آینده نگری است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تصویب سیاست های کلی سلامت با حمایت های مقام معظم رهبری چهار سال با انرژی و شعف کار کردیم و به دنبال پیگیری های انجام شده به این سیاست ها ماهیت قانونی در برنامه پنجم و ششم دادیم اما پیاده سازی آنها نتیجه ای نداشته است.

قاضی زاده طرح پوشش بیمه اجباری بر اساس وسع و میزان درآمد را اقدام مناسب از سوی بیمه سلامت دانست و گفت: در این زمینه باید توجه داشت که حوزه تولید کننده خدمت به مشتری ظلم نکند و لیست های انتظار برای مردمی که توان پرداخت خدمات را ندارند، چالش ایجاد نکند، چرا که افراد ثروتمند مسیر خود را برای دریافت خدمات پیدا می کنند.

همایش سراسری مدیران بیمه سلامت ایران که روز چهارشنبه به میزبانی بیمه سلامت خراسان رضوی آغاز شد، فردا به کار خود پایان می دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر