کد خبر: 69905
A

ظریف: آمریکا برای مذاکره باید بلیت بازگشت به برجام را خریداری کند

محمد جواد ظریف تاکید کرد، آمریکاییها اگر آنها بخواهند دوباره به اتاق مذاکره برگردند، بلیتی وجود دارد که باید آنها خریداری کنند و آن هم بلیت رعایت توافق نامه است.

ظریف: آمریکا برای مذاکره باید بلیت بازگشت به برجام را خریداری کند

به گزارش دیده بان ایران؛ وزیر خارجه ج.ا. ایران صبح پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در کوالالامپور پایتخت مالزی که رسانه ها آن را منتشر کردند، گفت: ایالات متحده اگر بخواهد مذاکره کند باید به توافق هسته ای احترام بگذارد و بلیت بازگشت به برجام را بخرد.

محمد جواد ظریف افزود: اگر آمریکا خواهان مذاکره است باید ابتدا به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ احترام بگذارد و متعهد به اجرای آن شود.وزیر خارجه ایران ادامه داد: آمریکا درگیر جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است و این امکان وجود ندارد که ما با آمریکا وارد مذاکره شویم مگر این که آنها از تحمیل جنگ و دست داشتن در تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران دست بردارند.

ظریف تاکید کرد، بنابراین اگر آنها بخواهند دوباره به اتاق مذاکره برگردند، بلیتی وجود دارد که باید آنها خریداری کنند و آن هم بلیت رعایت توافق نامه است.وی با توجه به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: ما تنها خواهان دیدار و گفت و گو با آمریکا نیستیم بلکه به دنبال دیداری موثر همراه با نتیجه هستیم.

رسانه های اعلام کردند که محمد جواد ظریف امروز پنجشنبه قرار است با ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی دیدار کند.

ترامپ روز دوشنبه با لحنی نرم تر به ایران گفت: اگر شرایط مناسب باشد، می خواهد با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کند.

روحانی نیز در سخنانی در مراسم ساخت واحدهای مسکونی، بدون اشاره مستقیم به موافقت رئیس جمهوری آمریکا با ملاقات با او، اظهار کرد : ما آنهایی را که تحریم بر مردم روا داشتند و تروریسم اقتصادی را بر مردم ایجاد کردند، خاطرمان هست. هرگونه تحول در رفتار ما از توبه آن‌ها آغاز می‌شود.وی گفت آنها باید از راه و مسیر خطایی که رفتند برگردند. با احترام و تکریم، انقلاب و نظام و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطاهایشان باز گردند.

وی افزود: در رابطه ما با آمریکا بدون اینکه امریکا از تحریم‌ها دست بردارد و دور اشتباه‌هایش خط بکشد، دچار تحول مثبتی نخواهیم شد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر