کد خبر: 69909
A

برای برگزاری مراسم عروسی در یکی از باغ های چیتگر و گرم دره چقدر باید هزینه کنیم؟

مدیر یکی از باغهای حوالی تهران که در آن مراسم عروسی برگزار می شود می گوید: چنانچه تعداد مهمانان را ۲۰۰ نفر مفروض داشته باشیم، در مراسمی که این باغ برگزار می کند، عروس و داماد یا بهتر است گفته شود خانواده این زوج برای عروسی حداقل ۶۰ میلیون تومان باید هزینه کنند.

برای برگزاری مراسم عروسی در یکی از باغ های چیتگر و گرم دره چقدر باید هزینه کنیم؟

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مدیر یکی از باغهای حوالی تهران که در آن مراسم عروسی برگزار می شود گفت: چنانچه تعداد مهمانان را ۲۰۰ نفر مفروض داشته باشیم، در مراسمی که این باغ برگزار می کند، عروس و داماد یا بهتر است گفته شود خانواده این زوج برای عروسی حداقل ۶۰ میلیون تومان باید هزینه کنند. چنانچه خانواده ها دست به نقدتر باشند و بخواهند با حداکثر هزینه ها زوج های خود را به خانه بخت رهسپار کند، این هزینه به حدود ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود؛ البته مدنظر داشته باشید که هزینه های جهیزیه، آرایشگاه و... محاسبه نشده اند.

به این ترتیب با احتساب متوسط ۶ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مراسم در تالاری متعارف در تهران با دویست میهمان و هزینه یک تا  ۴ میلیونی آرایشگاه عروس و دویست هزار تومانی تا یک میلیون تومانی آرایشگاه داماد؛ به همراه هزینه ۴ تا ۱۵ میلیونی تصویربرداری از مراسم به همراه ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی دسته گل و ۵۰۰ هزار تا چهار میلیونی گل آرایی ماشین عروس و هزینه حداقل سه میلیونی حلقه عروسی و کف قیمت یک میلیونی برای لباس عروس و داماد می توان نتیجه گرفت یک مراسم ساده عروسی بدون محاسبه قیمت مسکن و جهیزیه بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به شکل متعارف هزینه روی دست خانوارها می گذارد.

این بها برای متعارف‌ترین و ساده‌ترین شکل عروسی محاسبه شده است. لازم به توضیح است تنها مراسم عروسی در برخی موارد برای دویست میهمان حدود ۶۰۰ میلیون تومان آب می خورد.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر