کد خبر: 69960
A

امیر محبیان: برخی اصولگراها را فقط می‌توان مدیریت کرد، امکان وحدت بسیار پایین است/اصولگرایان فصل مشترکی جز نفی اصلاحات ندارند

امیر محبیان یکی از نظریه پردازان اصولگرا درباره رهبری این جریان گفت: امر واحدی وجود ندارد که یک سازمان، حزب، تشکیلات یا یک فرد بخواهد رهبری آن را بر عهده بگیرد و تکثر در جریان اصولگرا به گونه ای است که هدایت واحد آن ها را بسیار دشوار می‌کند.

امیر محبیان: برخی اصولگراها را فقط می‌توان مدیریت کرد، امکان وحدت بسیار پایین است/اصولگرایان فصل مشترکی جز نفی اصلاحات ندارند

به گزارش دیده بان ایران، محبیان با بیان اینکه چیزی به عنوان جریان قاطبه اصولگرایی وجود ندارد، گفت: میان طیف های اصولگرا موضع روشنی درباره حدود و مرزهای دقیق اصولگرایی جز نفی جریان اصلاحات دیده نمی‌شود و حتی در این مورد هم موضع روشن و مشخصی ندارند.

امیر محبیان یکی از نظریه پردازان اصولگرا درباره رهبری این جریان گفت: امر واحدی وجود ندارد که یک سازمان، حزب، تشکیلات یا یک فرد بخواهد رهبری آن را بر عهده بگیرد و تکثر در جریان اصولگرا به گونه ای است که هدایت واحد آن ها را بسیار دشوار می‌کند.

دبیرکل حزب نواندیشان ایران اسلامی ادامه داد: تنها امکان هماهنگی محدودی بر سرموضوعات خاص نظیر انتخابات میان اصولگرایان وجود دارد حتی در این هماهنگی محدود هم طیف ها متفاوت هستند و برخی در همین حد هم راضی به همراهی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی افراد یا هوادارانشان، آن ها را به عنوان رهبر اصولگرایان معرفی می‌کنند، چنین چیزی نه تنها وجود ندارد و بلکه امکان تحقق نخواهد داشت. افراد نباید آرزوهای خود را به عنوان تحلیل یا واقعیت به جامعه ارائه دهند.

محبیان در تشریح راهکارهای موجود برای کاستن از اختلافات، گفت: تنها راه موجود این است که گرایش‌های مختلف اصولگرا از رادیکال تا معتدل با همه تکثر، در یک مجموعه ای نظرات خود را مطرح کنند تا به نوعی توازن نسبی دست یابند.

این فعال سیاسی در ادامه به موضوع وحدت اصولگرایان پرداخت و گفت: فرآیند همگرایی اسامی و کارکردهای مختلف دارد، وحدت به این معناست که همه جریان‌ها و گرایش‌های درون اصولگرایی به یک نقطه واحد دست یابند و دیدگاه ها و رویکردها در مسیری کاملا یکسان قرار گیرد که چنین چیزی از نظر اجرایی قابل تحقق نیست.

محبیان افزود: مرحله بعد، هماهنگی است به این معنا که افراد و جریان ها گرایش‌های خود را حفظ کنند و تنها روی سوژه ای واحد، هماهنگ عمل کنند که شواهد نشان می دهد که این گونه هماهنگی هم وجود ندارد.

وی مرحله سوم در پروسه وحدت را مرحله "عدم تخاصم" دانست و گفت: عدم تخاصم به این معنا که جریان های اصولگرا و افراد روی سوژه واحد با همدیگر رقابت نکرده، درگیر نشوند و نقاط اختلاف مدیریت شود نه نقاط اشتراک. این مرحله امکان تحقق در فرایند گفت‌وگو را دارد. 

فعال اصولگرا تصریح کرد: گروه‌هایی در داخل جریان اصولگرا به این نتیجه رسیده و صراحتا اعلام کرده‌اند که هرگونه پیوستن آن‌ها به جریان اصولگرایی به عنوان جریان سنتی موجب شکست می شود و هرگاه منفصل آمده‌اند موفق بوده‌اند.

دبیرکل حزب نواندیشان افزود: این گروه ها در ایام انتخابات با یکدیگر درگیر می شوند که تنها میتوان  آن ها را مدیریت و قانع کرد و گرنه امکان اتحاد و توافق از نظر من بسیار پایین است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر