کد خبر: 70027
A

طلای ۱۸ عیار بخریم یا ۲۴ عیار؟

​در ایران طلای ۱۸ عیار، در عربستان طلای ۲۱ عیار و در کشورهای شبه‌قاره هند طلای ۲۴ عیار به عنوان استاندارد رسمیت دارد

طلای ۱۸ عیار بخریم یا ۲۴ عیار؟

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ زر یا طلا عنصری فلزی به شمار می‌آید که نشان شیمیایی آن Au  و عدد اتمی آن ۷۹ است. این فلز به‌صورت تکه‌ای یا دانه‌ای در بین سنگ‌ها پیدا می‌شود و اغلب کاملاً خالص است و در صنعت جواهرسازی جایگاه بسیار مهمی دارد. طلای ۲۴ عیار، بدون ناخالصی است و طلای ۱۸ عیار درصد خاصی از ناخالصی را داراست. در این مطلب به بررسی تفاوت طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار می‌پردازیم.

این فلز گران‌قیمت علاوه بر عمده‌ترین موارد مصرفش یعنی جواهرسازی، زیورآلات و استفاده‌های هنری، در صنعت نیز کاربردهای فراوانی دارد. ازجمله این کاربردها می‌توان به صنعت الکترونیک، دندان‌پزشکی، شیشه سازی و ... اشاره کرد.

 

ایران: طلای ۱۸ عیار است با درصد خلوص ۷۵ کشورهای جنوب اروپا و مدیترانه: طلای ۱۸ انگلیس: طلای ۹ عیار با درجه خلوص ۳۷۵ و درصد طلای ۵/۳۷ آلمان طلای ۸ عیار با درجه خلوص ۳۳۳ و درصد طلای ۳/۳۳ عربستان و سایر کشورهای عربی: ۲۱ عیار شبه‌قاره هند:  ۲۴ عیار 

اینکه کدام عیار بهتر است سؤال صحیحی نیست، چراکه اگر هدف از خرید طلا استفاده زینتی آن است موضوع کاملاً سلیقه‌ای می‌شود. ناگفته نماند که در کشورهای مختلف جهان که عیارهای مختلفی را به‌عنوان استاندارد پذیرفته‌اند، طلا با عیارهای دیگر نیز یافت می‌شود و هدف از تعیین استاندارد وضع قوانین و مقررات در این کشورهاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر