کد خبر: 70035
A

وزیر جهادکشاورزی: بانک‌ها نبود اعتبار را بهانه می‌کنند/ به مردم سخت نگیرید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی از پرسنل، مردم را آن‌قدر می‌برند و می‌آورند تا در جایی و گوشه‌ای آنها را تیغ بزنند. متاسفانه این موارد روز به روز هم زیاد می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی: بانک‌ها نبود اعتبار را بهانه می‌کنند/ به مردم سخت نگیرید

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود حجتی در هفتمین گردهمایی کشت محصولات زراعی (آغاز سال زراعی ۹۸-۹۹) اظهار داشت: مراقبت کنید و نگذارید چنین اتفاقاتی رخ دهد. به ارباب رجوع بگویید اگر مشکلی پیش آمد، به هر طریقی آن را به گوش ما برسانند.

وی افزود: ممکن است چند مورد نیز الکی شکایت کنند که عیبی ندارد و ما به این مسائل رسیدگی می‌کنیم و متوجه می‌شویم که صحت ندارد، اما اگر چنین اتفاقی اشاعه پیدا کند و کسی به خاطر تلکه کردن و یا تیغ زدن ارباب رجوع، کار او را انجام ندهد تا به خواسته ناپسند خود برسد، مسئله بسیار بزرگی است و از این موارد زیاد است.

وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: بنده از مدیران خواهش می‌کنم در سطح شهرستان‌ها و استان یک دستیار ویژه را فقط برای پاسخگویی برای مردم در نظر بگیرند تا بتوانیم پرسنل خود را از این منجلاب که در آن غوطه ورند، نجات دهیم.

مهم‌ترین بخش از اظهارات محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی را می‌خوانید:

* در کشور بیش از یک میلیون تن محصول فقط از توسعه گلخانه‌ها تولید می‌شود، بنابراین در این ۱۰ سال فقط ۱۰ میلیون تن از این محل تولید حاصل می‌شود. پس باقی بخش‌ها می‌خواهند معطل بمانند، بنابراین بنده این رقم را رد می‌کنم و معتقدم میزان تولید بسیار بیشتر از این خواهد بود.

* در بحث مربوط به نهاده‌ها، تامین این محصولات بیش از گذشته انجام شده است. متاسفانه بخشی از کود اوره که دست پتروشیمی‌هاست، با بی‌مهری مواجه شده که البته دولت و پتروشیمی‌ها قول مساعدت داده‌اند تا کم‌کاری‌هایی که در برخی مقاطع انجام شده، جبران کنند.

 

* در زمینه کلزا، همکاران ما از ماه‌ها قبل کار کرده‌اند. در این زمینه جلسات منظمی برگزار شده؛ چراکه کشور در حوزه دانه‌های روغنی وابستگی فوق‌العاده زیادی دارد. طی این سالها، میزان وابستگی از حضور ۵ تا ۶ درصد به ۱۶ تا ۱۷ درصد رسیده است. اما این عدد در مقابل تقاضای کل بسیار کم است و ما در شرایط سخت مثل الان متوجه شده‌ایم که چقدر در روغن و کنجاله ضرورت دارد که خوداتکا باشیم و چقدر از این ظرفیت‌ها غافل بوده‌ایم.

* ما هر کجا که خواستیم و اقدام کردیم، اثر گذار هم بودیم. تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۷ نسبت به ۹۲، ۲۶ درصد افزایش داشته؛ با وجود آن‌که سال‌های خشک و بی آبی داشتیم.

* بر مردم سخت نگیرید؛ برخی از آیین‌نامه‌ها و مصوبات، کار را بر مردم خیلی سخت کرده است. بنده از معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی خود و دیگر همکارانم خواهش کردم که در جهت تسهیل قوانین و مقررات‌گذاری اقدام کنند. ما چند ابلاغیه در حوزه امور دام و گلخانه تسهیل کردیم و شما نیز می‌توانید در زمینه تسهیل گری اقدام کنید. متأسفانه خبرهایی در این زمینه به گوش ما می‌رسد که چندان خوشایند نیست.

*: با تلاش‌های انجام شده، سطح کشت گلخانه ای به ١٥هزار هکتار رسیده در حالی که در همسایگی ما در کشور ترکیه این سطح ٦٠ تا ٧٠ هزار هکتار است. کشت گلخانه ای مصرف آب را ٨٥ تا ٩٠ درصد به ازای یک واحد محصول کاهش می‌دهد.

* این‌که بانک‌ها، نبود اعتبار را بهانه می‌کنند، قابل قبول نیست. از بانک می‌خواهم در هر نقطه کشور که هستند با برای پرداخت تسهیلات تسهیلگری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر