کد خبر: 70087
A

افزایش کشف تجهیزات ماهواره در استان قم

مسئول مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی قم گفت: از آغاز سال ۹۸ تا پایان مرداد ماه ۲ هزار و ۱۲۷ قطعه تجهیزات دریافت از ماهواره شامل ۴۸ دستگاه گیرنده در این استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

افزایش کشف تجهیزات ماهواره در استان قم

به گزارش دیده بان ایران؛  سرهنگ نصرالله سپهوند شامگاه یکشنبه درپنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: ارزش این تجهیزات ماهواره قاچاق یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

وی همچنین بیان داشت: در این مدت ۱۲۹ طاقه پارچه قاچاق نیز تحت پوشش ابزار آلات ساختمانی کشف شده که ارزش آن سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال می باشد.

سپهوند میزان رشد کشفیات سیگار قاچاق در این مدت را ۸۳ درصد ذکر کرد و افزود: کشفیات سوخت قاچاق در استان نیز ۸۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۷۴ درصدی مشروبات الکلی خارجی و افزایش چهار درصدی مشروبات دست ساز در استان گفت: کشفیات اقلام ضد فرهنگی نیز ۴۵ درصد کاهش و کشفیات کفش قاچاق نیز یکهزار و ۲۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی  با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی کشفیات تجهیزات رایانه ای قاچاق در قم در مدت زمان یاد شده نسبت به سال ۹۷ افزود: کشفیات قاچاق لوازم خانگی ۳۶۳ درصد، پارچه ۱۳ درصد، موتور سیکلت ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره کاهش ۲۵ درصدی پوشاک قاچاق کشف شده در استان گفت: کشفیات  مواد خوراکی ۷۹۹ درصد، پتو ۱۵۵ درصد، دارو و احشام نیز ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سپهوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ۱۷۹ پرونده در زمان مذکور گفت: این تعداد پرونده تشکیل شده ۴۹ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:‌ ۱۸ پرونده قاچاق بالای یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این مدت تشکیل شده که ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است. 

وی تعداد پرونده های دارای ارزش بیش از پنج میلیارد ریال را نیز چهار فقره عنوان کرد و گفت:  این تعداد پرونده ۳۳ درصد افزایش داشته است.

سپهوند  همچنین با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی پرونده های تشکیل شده به ارزش کمتر از یک میلیارد ریال گفت: تعداد متهمان دستگیر شده نیز ۱۸۸ تن بوده که ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تعداد خودروهای توقیف شده را ۶۶ دستگاه و  و دارای ۴۶ درصد رشد عنوان کرد و گفت:  ارزش کالاهای مکشوفه ۱۱۸ میلیارد ریال است که  نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش دارد.

سپهوند با اشاره به کشف ۵۴ هزار و ۱۵۳ دلار، ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۲۵۱ دینار، ۲۶۱ هزار و ۲۷۱ روپیه، هشت هزار و ۷۷۱ یورو، ۸۶ هزار و ۲۰۰ لیر سوریه، هشت هزار و ۶۱۵ لیر ترکیه، ۲۲

هزار و ۷۴۰ افغانی گفت: مجموع کل ارز های مکشوفه از ابتدای سال جاری سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال بوده و ۱۳۸ تن نیز دستگیر شدند.

وی کشفیات قاچاق ویژه استان را نیز شامل سه میلیون دینار و پنج هزار دلار آمریکا از دلال خیابانی به ارزش ۸۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود:   ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا و یکهزار و ۸۰۰ یورو به

ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شده است.

وی کشف ۲۵ هزار و ۸۵۰ لیتر گازوئیل و ۱۷ هزار و ۸۱۵ لیتر نفت کوره از کارگاهی در شهرک صنعتی سلفچگان به ارزش سه میلیارد ریال را از دیگر  کشفیات ویژه استان برشمرد و گفت: ۶ هزار و

۱۵۰ لیتر گازوئیل نیز از یک تانکر جاسازی شده در اتاق یک دستگاه خاور و ۲۷ هزار لیتر گازوئیل نیز از یک کشنده در محورهای مواصلاتی استان به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کشف شده است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر