کد خبر: 70246
A

فرانسه: رایزنی با آمریکا برای ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای ایران سازنده بود

وزیر داراریی فرانسه که به واشنگتن رفته تا درباره ایجاد یک خط اعتباری برای ایران به ارزش ۱۵ میلیارد دلار با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کند، مذاکراتش با وزیر خزانه‌داری آمریکا را "سازنده" خواند.

فرانسه: رایزنی با آمریکا برای ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای ایران سازنده بود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از بلومبرگ، برونو لمیر، وزیر دارایی فرانسه که روز گذشته به واشنگتن رفته بود تا درباره ایجاد یک خط اعتباری به ارزش ۱۵ میلیارد دلار تا پایان سال جاری برای ایران با مقامات آمریکایی رایزنی کند، با استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرده و پس از آن در صفحه توییترش بدون اشاره به ایران گفت که مذاکراتی سازنده در این باره داشته‌اند.

وی سپس با لارنس کادلو، مشاور اقتصادی ترامپ و رابرت لایتیزر، مذاکره‌کننده تجاری ارشد آمریکا دیدار خواهد کرد. بنا به گفته یک مقام فرانسوی، لمیر درباره معافیت‌هایی که فروش نفت ایران را مقدور خواهد کرد رایزنی کرده است. انتظار می‌رود که چین، هند و ژاپن در میان مشتریان[نفتی] باشند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نمی‌خواست نامش فاش شود این ایده را اجرا ناشدنی تلقی کرده و گفت که ترامپ به وضوح گفته است که ایران از آمریکا منافعی در ازای بازگشتش به توافق هسته‌ای دریافت نخواهد کرد و کشورهای اروپایی برای حفظ کردن چیزی که دولت به تصور آمریکا توافقی "فاجعه‌بار" است، امیدی ندارند.

به گزارش ایسنا، رایزنی وزیر دارایی فرانسه با مقامات آمریکایی در پی این انجام شد که روز دوشنبه، هیئت بلندپایه‌ای از ایران با حضور مقامات حوزه نفت و دارایی برای مذاکرات به فرانسه سفر کرده بودند.

فرانسه در مذاکرات با ایران پیشنهاد ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری را مطرح کرده اما ایران تاکید کرده که باید بتواند نفت خود را بفروشد و به پول حاصل از فروش نفت، به راحتی دست یابد.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه در این باره گفته بود: پیشنهاد ما این است که یک خط اعتباری نفتی ایجاد کنیم و در ازای آن ایران به برجام باگردد، امنیت خلیج فارس حفظ و درهای مذاکره درخصوص امنیت منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ گشوده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی این مسائل منوط به اعمال مجدد معافیت‌های نفتی از سوی ترامپ است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر