کد خبر: 70340
A

نفتکش ایرانی "آدریان دریا" در ساحل سوریه (+عکس)

به مدت 4 روز هیچ اطلاعی از وضعیت «آدریان دریا ۱» در دست نبود و اطلاعات سایت های ردیابی کشتی‌ها نیز حاکی از آن بود که فرستندۀ این نفتکش، در زمان حرکتش خاموش شده است.

نفتکش ایرانی "آدریان دریا" در ساحل سوریه (+عکس)

به گزارش دیده بان ایران؛ به مدت 4 روز هیچ اطلاعی از وضعیت «آدریان دریا ۱» در دست نبود و اطلاعات سایت های ردیابی کشتی‌ها نیز حاکی از آن بود که فرستندۀ این نفتکش، در زمان حرکتش خاموش شده است.

یک شرکت ماهواره‌ای آمریکایی توانست روز جمعه ۶ سپتامبر از موقعیت دریاییِ جدید نفتکش «آدریان دریا ۱» عکس‌هایی تهیه کند.

تصاویر گرفته شده توسط شرکت ماهواره‌ای «Maxar Technologies Inc» که در بخش فناوری‌های فضایی فعال است، این نفتکش را در منطقه‌ای نزدیک به بندر طرطوس سوریه نشان می‌دهد.

اهمیت این عکس‌ها از آن روست که برای مدت چهار روز هیچ اطلاعی از وضعیت «آدریان دریا ۱» در دست نبود و اطلاعات سایت های ردیابی کشتی‌ها نیز حاکی از آن بود که فرستندۀ این نفتکش، در زمان حرکتش در دریای مدیترانه به سمت آب های غرب سوریه خاموش شده است.

شرح عکس: تصاویر ماهواره ای از حضور نفتکش ایرانی" آدریان دریا" در ساحل بندر طرطوس سوریه

 

این نفتکش آخرین سیگنال اعلام موقعیت خود را روز دوشنبه در ساعت ۱۵:۵۳ به وقت گرینویچ فرستاده بود؛ یعنی زمانی که در مکانی میان قبرس و سوریه قرار داشت.

از آنجا که به گفتۀ ایران نفت این نفتکش فروخته شده، گمان می‌رود که «آدریان دریا۱» در تلاش برای انتقال بخشی از محمولۀ نفتی خود به کشتی یا کشتی‌های دیگری باشد.

کشتی «آدریان دریا ۱» حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام ایران، در هفته‌های اخیر در مرکز اختلافات ایران و کشورهای غربی قرار گرفته است. این نفتکش پیش‌تر در ۴ ژوئیه به ظن صدور نفت به سوریه توسط نیروی دریایی بریتانیا در جبل‌الطارق توقیف شده بود و درنهایت نیز به گفته مقامات جبل‌الطارق، رفع توقیف نفت‌کش پس از آن صورت گرفت که تهران تضمین‌هایی کتبی و رسمی مبنی بر عدم تخلیه نفت در سوریه به آنها ارائه داده است./ یورونیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر