کد خبر: 70436
A
مصطفی هاشمی‌طبا:

استقلال و پرسپولیس هیچ‌وقت واگذار نمی‌شوند/ دولت‌ها 14 سال فقط وعده واگذاری داده‌اند

مصطفی هاشمی‌طبا گفت‌: استقلال و پرسپولیس هیچ‌وقت واگذار نمی‌شوند، چون این تصمیم با قانون در تناقض است.

استقلال و پرسپولیس هیچ‌وقت واگذار نمی‌شوند/ دولت‌ها 14 سال فقط وعده واگذاری داده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛  «سرخابی‌ها را تا پایان سال واگذار می‌کنیم.» این اظهارنظر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش، در شرایطی مطرح شد که موضوع واگذاری 2 تیم بزرگ پایتخت برای اولین بار در سال 84 به میان آمد.

 

مصطفی هاشمی‌طبا در این رابطه گفت: استقلال و پرسپولیس هیچ‌وقت واگذار نمی‌شوند، چون این تصمیم با قانون در تناقض است. ببینید، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشمول قانون 141 قانون تجارت می‌شوند و اصلاً از نظر قانونی غیرقابل واگذاری هستند. این در حالی است که دولتی‌ها سال گذشته «فرهنگی بودن» را دلیل عدم واگذاری عنوان کردند و امسال هم یک روز از واگذاری حرف می‌زنند و یک روز تاریخ مشخص می‌کنند. معلوم است که این کار امکان‌پذیر نیست.

 

معاونت تربیت‌ بدنی در دولت اول سید محمد خاتمی ادامه داد: من واقعاً نمی‌دانم در ذهن‌شان چه می‌گذرد که هر روز حرف جدیدی در این‌باره می‌زنند. آن هم در حالی که طبق قانون تجارت هر شرکت یا سازمانی که زیانش 2 برابر سودش است، یا باید بافت مالی‌اش را اصلاح کند یا رسماً اعلام ورشکستگی‌ کند.

 

مصطفی هاشمی‌طبا در پایان گفت: حدود 14 سال است که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و وعده واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را می‌دهند که در چنین شرایطی مردم فکر می‌کنند این 2 تیم به ابزاری برای دولت‌ها تبدیل شده که شکل‌گیری چنین ذهنیتی حتماً تبعات خود را خواهد داشت. بر همین اساس پیشنهادم این است که یا تصمیم قطعی برای واگذاری بگیرند و مقدماتش را فراهم کنند یا یک بار برای همیشه دولتی ماندن استقلال و پرسپولیس را اعلام کنند و دنبال راه‌هایی باشند تا بلکه مشکلات ریز و درشت این تیم‌های مردمی به کمترین حالت ممکن خود برسد./ اعتمادانلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر