کد خبر: 70501
A
تحلیل دیده بان ایران از واکنش دولتمردان به ماجرای خودکشی دختر آبی

"سحر" این دولت به صبح نخواهد کشید اگر . . /هفتادهزار توییت" درباره سحر / آقای وزیر ورزش آیا باید لیدرهای فوتبالی اجازه حضور زنان در ورزشگاه را بدهند؟!

طی دو روز گذشته موضوع خودسوزی و به دنبال آن مرگ یک هوادار دو آتیشه باشگاه استقلال به یکی از مهمترین اخبار رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. تا جاییکه در تازه ترین اخبار مربوط به این دختر 29 ساله بیش از هفتادهزار توییت درباره فوت سحر خدایاری موسوم به #دختر_آبی نها در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است.

"سحر" این دولت به صبح نخواهد کشید اگر . . /هفتادهزار توییت" درباره  سحر 
/ آقای وزیر ورزش آیا باید لیدرهای فوتبالی اجازه حضور زنان در ورزشگاه را بدهند؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ کابینه دوم حسن روحانی را می توان یکی از ناهماهنگ تربین کابینه های دوران پس از انقلاب دانست. هر چند در کابینه اول او هم این ویژگی کم و بیش یافت می شد اما در دولت دوازدهم این نکته به نفطه اوج خودش رسیده و هر بار نمونه تازه ای از آن را می توان تیتر نخست رسانه کرد. 

طی دو روز گذشته موضوع خودسوزی و به دنبال آن مرگ یک هوادار دو آتیشه باشگاه استقلال به یکی از مهمترین اخبار رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. تا جاییکه در تازه ترین اخبار مربوط به این دختر 29 ساله بیش از هفتادهزار توییت درباره فوت سحر خدایاری موسوم به #دختر_آبی نها در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است.

اما در همین رابطه در حالی که انتظار می رفت هیات دولت و وزرای مرتبط با این ماجرا، صراحتاً درباره این مرگ دلخراش موضع دقیقی را اتخاذ کنند باز هم به همان جمالات همیشگی بسنده کرده و اظهار امیدواری کردند که چنین حادثه ای دیگر اتفاق نیفتد. (شاید هم در دل اظهار امیدواری کردند که دیگر اصلاً دختری عاشق فوتبال در این کشور به دنیا نیاید.)

در حالی که لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری بار دیگر تاکید کرد  که دولت معتقد است باید از ورود زنان به ورزشگاه‌ها حمایت کرد و ورود زنان به استادیوم هیچ منع قانونی ندارد. (اینجا) محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی در گفت و گو با رسانه ها گفت که حضور زنان در ورزشگاه‌ها با فضای فعلی به مصلحت نیست.(اینجا)

علی ربیعی سخنگوی دولت هم با همان ژست همیشگی خودش پشت تریبون رفت و گفت: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت‌های لازم مثل معبر، مکان، سرویس های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها آماده است. البته مردان هم باید رعایت کنند تا دیگران نگران این "حضور" نشوند.(اینجا)

البته در این بین محمود واعظی این موضوع را هم مطرح کرد که وزیر ورزش مامور شد تا با لیدرهای تیم های ورزشی صحبت کند تا فضا از نظر اخلاقی برای حضور زنان فراهم شود.

بله وزیر ورزش باید با لیدر ها نشست علمی برگزار کند تا آنها ابتدا اجازه دهند که زنان وارد استادیوم شوند یا نه و سپس شرایط را فراهم کنند.

نکته مهم اینجاست که چرا در یک دولت هر مسئولی نظر خودش را به عنوان نظر کارشناسی متفاوت با نظر وزیر و مسئول کنار دستی اش بیان می کند؟ بالاخره سیاست دولت در قبال موضوع حضور زنان در استادیوم ها چیست؟ چه کسی درنهایت باید درباره مصلحت دختران تصمیم گیری کند؟ مردم باید به کدام گفته مقام دولتی استناد و دل خوش کنند؟!

موضوع اصلی این مطلب به هیچ وجه پرداختن به حضور یا عدم حضوز زنان در استادیوم ها نیست. زیرا پیش از اینها کارشناسان و دلسوزان واقعی این جامعه بارها نسبت به عواقب آن هشدارهای لازم را داده اند. اصل مطلب دولت و رییس محترم دولتی است که حتی در بین اعضای کابینه اش هم یک جمله مشترک نمی توان پیدا کرد.

حسن روحانی در روزهای تبلیغات برای انتخابات سال 96 در تبریز خطاب به مردم با صدای بلند فریاد کشید که برخی کارها را با فقط با رای بالا می توان انجام داد. روحانی رای بالا هم آورد اما نه تنها پاسخ درستی به مطالبات مردم نداد بلکه بارها و بارها با بی تفاوتی محض از کنار خواسته های مردمی که به او رای داده بودند عبور کرد.

دختر آبی حتم به یقین آخرین دختری نیست که جانش به لبش رسید و عطای ادامه زندگی را به لقایش بخشید اما..تاریخ قطعا از یاد نخواهد برد که سیاستمداران چگونه و با چه وعده هایی صندوق آرای خود را به سود خودشان پر کردند. و البته ناگفته پیداست که با توجه به اوضاع و احوال این روزهای دولت دوازدهم، چه در بُعد اقتصادی و چه در ابعاد گسترده اجتماعی؛ حسن روحانی در هیج فقره موفق نخواهد بود و تنها ثمره اینگونه اظهارنظرها خالی ماندن صندوق های رای از برگه های مردم خواهد بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر