کد خبر: 70638
A

پمپئو: ایران در عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو دست داشته است!

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ، مدعی شد تهران پشت عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است. پمپئو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «تهران در پس حدود یکصد حمله‌ای است که تا کنون علیه عربستان سعودی انجام شده و این در حالی است که روحانی و ظریف تظاهر می‌کنند که به دیپلماسی متوسل هستند. «ایران در بحبوحه تمام درخواست‌هایش برای کاهش‌تنش، اکنون حمله بی‌سابقه‌ای را علیه این تامین‌کننده انرژی جهان (عربستان سعودی) انجام داده است. هیچ مدرکی از اینکه حملات از یمن انجام شده باشند، وجود ندارد.» وزیر خارجه آمریکا افزود: «از تمام کشور‌ها می‌خواهیم علنا و یکصدا، حملات ایران را محکوم کنند. ایالات متحده با شرکا و متحدان خود همکاری خواهد کرد تا از تامین انرژی در بازار‌ها اطمینان حاصل کرده و ایران را بخاطر تجاوزهایش، پاسخگو کند.»

پمپئو: ایران در عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو دست داشته است!

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ، مدعی شد تهران پشت عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است.

پمپئو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «تهران در پس حدود یکصد حمله‌ای است که تا کنون علیه عربستان سعودی انجام شده و این در حالی است که روحانی و ظریف تظاهر می‌کنند که به دیپلماسی متوسل هستند.

 «ایران در بحبوحه تمام درخواست‌هایش برای کاهش‌تنش، اکنون حمله بی‌سابقه‌ای را علیه این تامین‌کننده انرژی جهان (عربستان سعودی) انجام داده است. هیچ مدرکی از اینکه حملات از یمن انجام شده باشند، وجود ندارد.»

وزیر خارجه آمریکا  افزود: «از تمام کشور‌ها می‌خواهیم علنا و یکصدا، حملات ایران را محکوم کنند. ایالات متحده با شرکا و متحدان خود همکاری خواهد کرد تا از تامین انرژی در بازار‌ها اطمینان حاصل کرده و ایران را بخاطر تجاوزهایش، پاسخگو کند.»

محمد البخیتی، از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به حمله روز شنبه رزمندگان یمنی به تأسیسات شرکت آرامکو و آتش‌سوزی گسترده در این تأسیسات نفتی و همچنین اعتراف رژیم سعودی به آن، تهدید کرد اگر عربستان سعودی به تجاوز و حملاتش به یمن پایان ندهد، رزمندگان یمنی، ریاض، پایتخت عربستان را به تصرف خود در خواهند آورد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح این عملیات گسترده با قرائت بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد مبارزان یمنی دو پالایشگاه بقیق و خریص در عربستان سعودی را با ۱۰ فروند پهپاد انفجاری هدف قرار دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر