کد خبر: 70724
A

نماینده مردم گرگان: مخالف شفافیت نیستم اما رای مخفی به صلاح است

نماینده گرگان در مجلس گفت: شفافیت بسیار خوب است اگر موجب فشار و عدم استقلال نماینده در تصمیم‌گیری درست برای تصویب یا عدم تصویب طرح‌ها و لوایح نشود.

نماینده مردم گرگان: مخالف شفافیت نیستم اما رای مخفی به صلاح است

به گزارش دیده بان ایران؛  نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع شفافیت آراء نمایندگان در صحن مجلس اظهارداشت: من از اول مخالف این طرح بودم، نه اینکه من با شفافیت مخالف باشم بلکه به این دلیل موافق نیستم که با تصویب این طرح نمایندگان نمی‌توانند راحت و آن طور که تشخیص می‌دهند، رأی دهند.

وی افزود: گاهی اوقات جامعه بنابر احساسات و جو در قبال یک مسأله‌ای موضع می‌گیرد اما نماینده مجلس بر اساس فکر و تخصصی که دارد رأی می‌دهد.

تربتی‌نژاد با بیان اینکه هر طرح یا لایحه‌‌ در مجلس موافقان و مخالفانی دارد، گفت: شفافیت آراء موجب تحت فشار قرار گرفتن نماینده از سوی مردم با سؤالاتی مانند چرا به فلان مورد رأی دادی، چرا به فلان مورد رأی ندادی، چرا با فلان مورد مخالف یا موافق بودی، قرار می‌گیرد که آن زمان در می‌یابیم مخفی ماندن آراء به صلاح است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همچنین شفاف بودن آراء باعث می‌شود ظرفیت لازم در مقابله با هجمه منتقدین را از دست بدهیم و در نتیجه موجب اختلال و خدای ناکرده خلاف فکر و تخصصی که داریم رأی بدهیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من مخالف شفافیت آراء نیستم، ادامه داد: شفافیت بسیار خوب است اما اگر این شفافیت موجب فشار به نماینده و عدم استقلال او در تصمیم‌گیری درست برای تصویب یا عدم تصویب طرح‌ها و لوایح شود و آن را خدشه‌دار کند در آن زمان نه تنها سودی نداشته بلکه موجب ضرر هم شده است.

وی با تأکید بر اینکه شفافیت موجب خدشه‌دار شدن جایگاه و شأن نماینده می‌شود، تصریح کرد: این طرح رأی نماینده را برای عموم آشکار می‌کند که باعث می‌شود عده‌ای بگویند چرا خلاف نظر ما عمل کرده‌ای و عده‌ای دیگر ادعا کنند رأی نماینده موجب ضرر و زیان آنها شده است.

تربتی‌نژاد گفت: اگر نماینده نتواند در مقابل هجمه‌ها مقاومت کند ممکن است مجبور شود صادقانه به مردم پاسخ ندهد یا اینکه رأیی بدهد که بعداً متوجه شود اشتباه کرده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شاید نمایندگان بنا به عدم تخصص لازم، رأی اشتباهی بدهند؛ من در رشته تخصصی خود از طرف مردم انتخاب شدم که رأی و تصمیم درست بگیرم. اگر طرح شفافیت آراء باعث عدم استقلال نماینده و همینطور اجرای تصمیم نادرست از سوی او شود پس احتمال دارد این طرح به صلاح نباشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت اگر موجب فشار به نماینده در تصمیم‌گیری و رأی دهی نشود، طرح خوبی است و موافق آن هستم./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر