کد خبر: 70857
A

نقوی حسینی: مسئولانی که خانواده آنها خارج از کشور هستند باید عزل شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قطعا در مجلس احکام قوی به طرح بازگشت خانواده مسئولان اضافه می‌شود تا در صورتی که مسئولان مشمول طرح از سمت خود استعفا ندهند، دستگاه‌ها موظف به عزل آنها شوند.

نقوی حسینی: مسئولانی که خانواده آنها خارج از کشور هستند باید عزل شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح دو فوریتی الزام بازگشت خانواده مدیران و مسئولان از خارج از کشور، اظهار داشت: تاکنون جمعی از نمایندگان این طرح را امضاء کرده اند و همچنان امضاهای این طرح در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مجلس مخالف طرح مذکور هستند، تصریح کرد: این نمایندگان به ما انتقاد می کنند که طرح بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج از کشور، حقوق شهروندی و آزادی اجتماعی آنان را سلب می کند در حالی که ما به هیچ وجه به دنبال این کار نیستیم و صرفاً می خواهیم مسئولان نظام خود را مدیریت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حرف ما این نیست که خانواده و فرزندان مسئولان به خارج از کشور نروند بلکه می‌گوییم که در صورت زندگی و تحصیل خانواده‌هایشان در خارج از کشور، آنها دیگر نمی توانند مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

نقوی حسینی با بیان اینکه مسئولان ما باید نسبت به سرزمین و ملت خود تعصب داشته باشند و در همین آب و خاک زندگی و فعالیت کنند، ادامه داد: در صورتی که طرح مذکور در مجلس شورای اسلامی رأی آورد، مدیران نظام در تمام سطوح، سه ماه فرصت دارند که فرزندان و خانواده خود را ملزم کنند که به ایران بازگردند اما اگر این اقدام را انجام ندهند، باید از سمت خود استعفا دهند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به اینکه برخی از مسئولان همه اعضای خانواده خود را به خارج از کشور فرستاده اند که زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست، خاطرنشان کرد: قطعا در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس احکام قوی به این طرح اضافه می‌شود تا در صورتی که این مسئولان از سمت خود استعفا ندهند، دستگاه‌ها موظف به عزل آنها شوند./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر