کد خبر: 71062
A

واکنش حماس به اعلام حمایت فهرست مشترک عربی از «بنی گانتز»

جنبش فلسطینی حماس از اقدام فهرست مشترک عربی در حمایت از رئیس ائتلاف «آبی‌سفید» ابراز تأسف کرد و افزود، مقامات ارشد این ائتلاف مرتکب جنایت‌های زیادی علیه ملت فلسطین شده‌اند.

واکنش حماس به اعلام حمایت فهرست مشترک عربی از «بنی گانتز»

به گزارش دیده بان ایران،  «ایمن عوده» رئیس لیست مشترک عربی در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی یکشنبه (دیروز) در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت، لیست مشترک عربی از قدرت خود برای حمایت از نخست وزیری «بنی گانتز» رئیس ائتلاف «آبی سفید» استفاده خواهد کرد تا به دوره نخست‌وزیر «بنیامین نتانیاهو» پایان دهد.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش فلسطینی حماس در واکنش به این موضوع از حساب باز کردن لیست مشترک عربی بر روی گانتز ابزار تعجب کرد.

قاسم گفت: برنامه‌های ائتلاف (آبی سفید) حقوق ملت فلسطین را نادیده می‌گیرد و حتی بر حمله به غزه و کرانه باختری تشویق می‌کند. شخصیت‌های اصلی در این حزب مرتکب جنایت علیه ملت ما شده‌اند. رئیس حزب (گانتز) در زمان حمله به غزه در سال ۲۰۱۴ رئیس ستاد مشترک ارتش بود ؛ «موشه یعلون» در سال ۲۰۰۳ رئیس ستاد مشترک ارتش بود و جنایت‌های زیادی در کرانه باختری انجام داد؛ او در سال ۲۰۱۴ هم وزیر جنگ بود؛ «گابی اشکنازی» هم ارتش (اسرائیل) را در جنگ ۲۰۰۸ علیه غزه فرماندهی می‌کرد.

«محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز از این موضوع ابراز تأسف کرد و در توییتر خود نوشت: گانتز فرمانده ارتشی تروریستی بود که در سال ۲۰۱۴ به غزه حمله و بعدها افتخار کرد که آن را به عصر حجر بازگردانده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نمایندگان لیست مشترک عربی خواستار حمایت از گانتز برای تشکیل دولت جدید شده‌اند. ایمن عوده در دیدار با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دنبال راهی است که مانع از نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو شود.

در انتخابات هفته پیش در فلسطین اشغالی، ائتلاف آبی و سفید توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری  نتانیاهو نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند. 

بر این اساس هیچ ائتلافی به تنهایی نمی‌تواند دولت جدید را تشکیل دهد و باید با ائتلاف‌های دیگر همراه شود. / فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر