کد خبر: 71066
A

انتقاد خانواده‌ برخی شهدای حادثه تروریستی اهواز از روند رسیدگی به این پرونده

دبیرکل بنیاد هابلیان، تصریح کرد: خانواده قربانیان تروریسم در کشور نمی‌دانند که برای شکایت از یک سازمان تروریستی باید به کجا مراجعه کنند چرا که متاسفانه در کشور در این زمینه متولی مشخصی وجود ندارد.

انتقاد خانواده‌ برخی شهدای حادثه تروریستی اهواز از روند رسیدگی به این پرونده

به گزارش دیده بان ایران، سالگرد حادثه تروریستی اهواز و با حضور تعدادی از خانواده‌های قربانیان این ترور در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه برگزار شد با بیان این که در بحث پیگیری حقوق قربانیان تروریسم در کشور به نظر می‌رسد که بعضا خلاهای قانونی وجود دارد و باید در این زمینه کارشناسان فن و متولیان امور با انجام بررسی‌های لازم اقداماتی را انجام دهند، ادامه داد: وقتی اتفاقی تروریستی در کشور رخ می‌دهد خانواده قربانیان ترور به صورت مشخص نمی‌دانند که برای شکایت از یک گروه تروریستی که مسئولیت این موضوع را برعهده گرفته دقیقا به کجا مراجعه کنند مثلا در قضیه  حادثه تروریستی اهواز که دانمارک نیز به نوعی مقصر بود خانواده‌های قربانیان نمی‌دانستند که دقیقا باید به کجا مراجعه کنند تا از گروهکی که این اقدام تروریستی را انجام دادند شکایت کنند.

وی با اشاره به دیدار چندی پیش خانواده‌های قربانیان ترور با رئیس قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد که پس از این دیدار روند پیگیری حقوق قربانیان تروریست به صورت جدی تر پیگیری شود و در راستای برخورد با  اقدامات تروریستی گروهک‌های تروریستی در سطح بین المللی تلاش‌های موثر تری صورت بگیرد.

در ادامه این برنامه سرهنگ اقدامی پدر شهید خردسال طاها اقدامی، کودک چهار ساله  که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید، اظهار کرد: یک سری از زوایای اقدام تروریستی اهواز به دلایلی و حتی شاید از روی عمد مخفی مانده و به صورت علنی بیان نشده است.

وی با بیان این که یک سال از این حادثه تروریستی می‌گذرد ولی هنوز عاملان این اقدام محاکمه نشده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه در بعد پیگیری حقوق قربانیان تروریسم در کشور در عرصه داخلی و خارجی به صورت منفعلانه برخورد می‌کنیم.

اقدامی با تاکید بر این که باید ابعاد این پرونده به صورت موشکافانه مورد رسیدگی قرار گیرد و با افراد خاطی و قصور کننده برخورد شود، ادامه داد: باید دقیق بررسی شود که چه اتفاقی می‌افتد که چند نفر تروریست به رژه نیروهای مسلح نفوذ می‌کند، مجهز می‌شوند و سپس افراد را به رگبار می‌بندند.

وی با طرح این ادعا که در این موضوع شاهد گاف‌های امنیتی هستیم، تاکید کرد: در برخورد با عاملان این پرونده نباید با کسی تعارف شود. آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه همانطور که در بحث مفاسد اقتصادی با دانه درشتان برخورد کرده است در بحث امنیتی نیز باید به صورت جدی عمل کنند .

اقدامی با طرح این ادعا که برخی از اقدامات تروریستی که از سوی گروه‌های تروریستی در کشور انجام می‌شود به این بهانه که نباید ضعف‌ها نشان داده شود، رسانه‌ای نمی‌شود، ادامه داد: این در حالی است که ما باید در بحث مبارزه با گروه‌های تروریستی به نحوی رفتار کنیم که نشان دهیم در قضیه امنیت ملی کشور با هیچ کسی تعارف نداریم.

وی با طرح این ادعا که برخی از بی درایتی‌ها و بی تدبیری‌های مسوولان استانی و امنیتی در قضیه ترور اهواز  مشخص است و بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: سابقه خانوادگی تروریست‌های که اقدام به این ترور کردند مشخص است ولی متاسفانه پس از این حادثه تلویزیون یک گزارشی از خانواده‌های آنها پخش کرد که این خانواده‌ها اقدام به مظلوم نمایی کردند و همین موضوع به نظر می‌رسد بر روند رسیدگی به پرونده تاثیر گذار بوده است.

در این نشست همچنین خواهر شهید یونس پور جلو یکی دیگر از شهدای حادثه تروریستی اهواز در سخنان خود با بیان این که کسانی که اقدام به حادثه تروریستی اهواز کرده‌اند در یک خانواده تروریست پرور که با داعش در ارتباط بوده بزرگ شدند و دستگاه‌های امنیتی از توجه و زیر نظر داشتن آنها غفلت کرده اند، اظهار کرد: این تروریست‌ها سلاح‌های خود را در پارک دفن کرده بودند و یک انبار تسلیحاتی نیز در نزدیک مکانی که رژه برگزار شد برای خود ایجاد کرده بودند. آنها 12 دقیقه تیراندازی می‌کردند و به افراد تیر خلاص می‌زدند، به راحتی خشاب عوض می‌کردند بدون این که کسی به آنها برخورد کند.

وی با بیان این که فیلمی از وقوع این حادثه و جزئیات آن وجود دارد ولی این فیلم به خانواده‌های شهدا نشان داده نشده و گویی ما نامحرم هستیم مدعی شد به خاطر بی عرضگی برخی از مسوولان و تسامح در برخورد با برخی از کسانی که در این قضیه به خاطر کوتاهی‌شان مقصر بودند این پرونده تاکنون به صورت جدی پیگیری نشده است.

این خواهر شهید همچنین با انتقاد از رسانه‌ها به خاطر بی تفاوتی به خاطر پیگیری این پرونده ادامه داد: ما از آقای رئیسی می‌خواهیم که بامسوولانی که به خاطر کوتاهی و اعمال کاریشان در وقوع این حادثه موثر بودند نیز به صورت جدی برخورد شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر