کد خبر: 71144
A

زنگنه: زمزمه اجرای مرحله دوم کارت سوخت را من هم شنیدم

وزیر نفت در مورد اجرای مرحله دوم کارت سوخت گفت: زمزمه‌هایی را می شنوم، اما درست بودن آن منوط به تصمیم گیری در سطح عالی کشور است.

زنگنه: زمزمه اجرای مرحله دوم کارت سوخت را من هم شنیدم

به گزارش دیده بان ایران؛ بیژن زنگنه پس از شرکت در جلسه دیروز کمیسیون انرژی مجلس گفت: قبل از پایان برنامه ششم توسعه جلوی سوزانده شدن بیش از ۹۰ درصد از گاز‌های همراه نفت گرفته خواهد شد، با اجرای طرح‌هایی که فقط یک قلم آن نیاز به ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد.

وزیر نفت افزود: به بهره برداری رسیدن این طرح‌ها از امسال شروع می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از پالایشگاه بیدبلند به عنوان بزرگترین تأسیسات برای فراورش گاز‌های همراه نفت نام برد و افزود: بهره برداری از آن از اواخر امسال آغاز می‌شود و نزدیک ۳ و نیم میلیارد دلار برای بهره برداری آن هزینه شده است.

وزیر نفت گفت: در پالایشگاه‌هایی که تجهیزات آن‌ها تامین شده به سرعت در حال جلوگیری از سوزاندن گاز‌ها هستیم.وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه امریکا برای خرید تجهیزات مشکل داریم و اقدام ترامپ علیه بشریت است چرا که این گاز‌ها به محیط زیست صدمه وارد می‌کند.زنگنه همچنین در مورد اجرای مرحله دوم کارت سوخت نیز گفت: زمزمه‌هایی رامی شنوم، اما درست بودن آن منوط به تصمیم گیری در سطح عالی کشور است.
وی همچنین افزود: ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش گازرسانی است.زنگنه در مورد قیر تحویلی از سوی این وزارتخانه گفت: ما در سال گذشته تعهدات خود را در قبال تحویل قیر انجام دادیم./ خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر