کد خبر: 71170
A

ممنوعیت پخش موسیقی نامتعارف در سرویس مدارس

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس باید یک الگو برای دانش آموزان باشند، گفت: استعمال سیگار و پخش موسیقی نامتعارف در سرویس مدارس ممنوع است.

ممنوعیت پخش موسیقی نامتعارف در سرویس مدارس
به گزارش دیده بان ایران؛ سرویس مدارس امسال دارای قوانین ویژه‌ای شده است. از ممنوعیت رانندگان مجرد گرفته تا این آخری که برای پخش موسیقی هم محدودیت‌های به وجود آمده است.

 

عین الله جهانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و فعالیت سرویس‌های مدارس، اظهار کرد: معمولا در یکی دو هفته آغازین سال تحصیلی برخی از والدین نسبت به انتخاب سرویس برای مدرسه فرزندان خود اقدام نمی کنند و از این رو تلاش می‌کنند تا هرچه سریعتر فردی را به عنوان راننده سرویس ها انتخاب کنند.

 

وی با بیان اینکه باید راننده مناسبی برای سرویس مدارس دانش‌آموزان انتخاب شود، گفت: در این زمینه پلیس نقشی نظارتی دارد، اما لازم است که مدیران مدارس نسبت به بکارگیری رانندگان دارای صلاحیت و خودروهای مناسب به عنوان سرویس مدارس اقدام کنند و خانواده ها نیز در این مورد حساس باشند.

 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس باید دارای یکسری ویژگی های رفتاری و ظاهری هم باشند، گفت: رانندگان سرویس مدارس باید  یک الگو برای دانش آموزان باشند و این امر در گرو رعایت قوانین و مقررات است.

 

جهانی در مورد شرایط رانندگی رانندگان سرویس‌های مدارس گفت: نخست اینکه باید همان فردی که از سوی پلیس گواهی عدم سوءپیشینه دریافت کرده، به عنوان راننده فعالیت کرده و اقدام به جابجایی دانش آموزان کند. علاوه بر آن راننده سرویس مدرسه موظف است که با سرعت مطمئنه رانندگی کند، دانش آموزان را از سمت در راست و در محل امن مقابل در مدرسه پیاده کنند. هنگام سوار کردن دانش آموزان نیز باید آنها را از مقابل در مدرسه سوار کنند و حتما در یک نقطه مشخص به دنبال دانش آموزان بروند.

 

وی با بیان اینکه رفتار رانندگان روی دانش آموزان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان مقاطع پایین تر تحصیلی شیوه رانندگی را از رانندگان سرویس مدارس یاد می گیرند و به همین دلیل رانندگان باید توجه داشته باشند که با رعایت مقررات و حسن رفتار به الگویی خوب برای دانش آموزان بدل شوند.

 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در خاتمه با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس باید از گفت‌وگو با دانش‌اموزان پیرامون مسائل حاشیه ای و بی ارتباط پرهیز کنند، گفت: استعمال سیگار برای رانندگان سرویس مدرسه ممنوع است. همچنین نباید از موسیقی نا متعارف و مهیج نیز استفاده شود چرا که این موارد روی رفتار دانش آموزان تاثیر گذار است.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر