کد خبر: 71188
A
مایک پمپئو:

ما و دنیا نیاز داریم ایران به میز مذاکره برگردد

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: ایران دنبال توسعه برنامه موشکی و ایجاد نگرانی برای منطقه است.

ما و دنیا نیاز داریم ایران به میز مذاکره برگردد

به گزارش دیده بان ایران؛ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اتحاد علیه ایران هسته‌ای با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره نقش ایران در حمله به آرامکو مدعی شد: بعد از این ماجرا برخی گفتند من در قضاوتم نسبت به ایران عجله کردم اما 6 روز گذشته نشان داده که من درست قضاوت کردم. ما برای اقدام عجله نکردیم.

 

او با اشاره بیانیه دو روز پیش تروئیکای اروپایی گفت: سه کشور اروپا هم در این باره بیانیه مشخصی دادند که برای ما مشخص است ایران مسئول حمله است. این حمله در واقع حمله به عربستان بوده و ریسک درگیری نظامی را افزایش می‌دهد.

 

او با بیان اینکه ایران دنبال توسعه برنامه موشکی و ایجاد نگرانی برای منطقه است، مدعی شد: وقت آن رسیده که دوستان اروپایی ما هم به واقعیت برسند. همه مدافع این واقعیتیم این آغاز حقیقتی است که نشان می‌دهد ایران عامل تعرض به آرامکو است. این را دیپلماسی و دموکراسی آمریکا به دست آورده است. ترامپ نه فقط به امنیت آمریکا بلکه به امنیت دنیا توجه دارد.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات بی اساس خود ادعا کرد: در طول برجام ایران ذره‌ای از فعالیت‌هایش عقب نشست. ما به یمن دستگاه اطلاعاتی اسرائیل فهمیدیم ایران به تحقیقات اتمی‌اش پایان نداده است دنیا با صلح و دوستی با ایران برخورد کرده است ما دیدیم که ایران با برجام نه تنها به جامعه بین‌المللی برنگشت بلکه با حمایت ایران ا از اسد امروز با آورگان سوری مواجه هستیم.

 

او گفت: ایران باید به میز مذاکره برگردد؛ ما و دنیا به این مساله نیاز داریم.

 

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر