کد خبر: 71285
A
نهایی شدن لیست احتمالی اصولگرایان قم برای انتخابات مجلس؛

زاکانی در کنار امیرآبادی و ذوالنور قرار گرفت/ احتمال ائتلاف لاریجانی با طیف نوبخت

شورای هماهنگی اصولگرایان قم بعد از بررسی گزینه های مختلف برای قرار گرفتن در کنار امیرآبادی و ذوالنور، در نهایت زاکانی نماینده سابق تهران را برای قرار گرفتن در لیست انتخاباتی خود انتخاب کردند.

زاکانی در کنار امیرآبادی و ذوالنور قرار گرفت/ احتمال ائتلاف لاریجانی با طیف نوبخت

به گزارش دیده بان ایران؛  در قم، شنیده شده شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، بعد از بررسی گزینه‌های مختلف برای پرکردن لیست سه نفره خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در نهایت علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران را انتخاب کرد.

پیش از نهایی شدن این موضوع، روی گزینه‌هایی همچون حمید رسایی، محمود نبویان و ... هم بحث شد اما در نهایت اصولگرایان قم تصمیم گرفتند به حضور یک روحانی یعنی مجتبی ذوالنوری در لیست سه نفره خود بسنده کنند.

در انتخابات گذشته، امیرآبادی، ذوالنور و آشتیانی لیست سه نفره اصولگرایان قم را تشکیل می‌دادند که آشتیانی به دلیل رسیدن به سن ۷۹ سالگی، امکان کاندیدا شدن نداشت.

اصولگرایان قم تا پیش از انتخابات قبلی مجلس، به حسب حفظ ظاهر هم که بود، برای دادن لیست انتخاباتی خود صبر می‌کردند تا نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و لیست انتخاباتی این تشکل مهم حوزوی ارائه شود اما گفته شده در این انتخابات، بدون توجه به لیست جامعه مدرسین، لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم نهایی شده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سه انتخابات قبلی مجلس، از علی لاریجانی حمایت کرده بود و این موضوعی است که حتی احتمال تکرار مجدد آن، خوشایند اصولگرایان نیست و شاید از همین روست که در فاصله پنج ماه مانده به انتخابات، لیست انتخاباتی خود را نهایی کردند تا فعالیت‌های خود را بدون معطلی انجام داده و شاهد حضور مجدد علی لاریجانی در جایگاه نمایندگی مردم قم نباشند.

از سوی دیگر ، احتمال ائتلاف لاریجانی با طیف نوبخت در انتخابات پیش‌رو قوت گرفته است.

گفتنی است علی لاریجانی به همراه علی بنایی و شادنوش در انتخابات مجلس دهم در لیست امید قرار گرفته بود از این لیست سه نفره تنها لاریجانی توانست آرای لازم برای ورود به پارلمان را کسب کند.

 

 

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر