کد خبر: 71335
A
گزارش دیده بان ایران از رانت انتصابات در ایران خودرو

انتصابات در ایران خودرو، اتوبوسی یا شایسته گزینی

اگر‌چه از زمان انتصاب مدیر‌عامل جوان ایران‌خودرو مدت زیادی نمی‌گذرد اما در همین مدت یک‌ماهه، چندین پست کلیدی شامل قائم‌مقام‌های فروش و مالی و همچنین چند مدیر و مشاور را منصوب کرده است. رسم معمول انتصابات در کشور، پرکردن یک اتوبوس از دوستان و همشهریان و رفقا و پیاده‌کردن هر کدام جلوی یکی از معاونت‌ها و ادارات کل است، سنتی دیرینه که در ایران‌خودرو نیز بی‌سابقه نیست.

انتصابات در ایران خودرو، اتوبوسی یا شایسته گزینی
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایراناگر‌چه از زمان انتصاب مدیر‌عامل جوان ایران‌خودرو مدت زیادی نمی‌گذرد اما در همین مدت یک‌ماهه، چندین پست کلیدی شامل قائم‌مقام‌های فروش و مالی و همچنین چند مدیر و مشاور را منصوب کرده است.

رسم معمول انتصابات در کشور، پرکردن یک اتوبوس از دوستان و همشهریان و رفقا و  پیاده‌کردن هر کدام جلوی یکی از معاونت‌ها و ادارات کل است، سنتی دیرینه که در ایران‌خودرو نیز بی‌سابقه نیست. زمانی که مهندس منطقی مدیر عامل شرکت شد، اغلب انتصابات کلیدی از صنایع دفاع انجام شد و در دوره مهندس نجم‌الدین مگا‌موتوری‌ها و در دوره مهندس یکه‌زارع ایران‌خودرو دیزلی‌ها، پرچمدار انتصابات شرکت بودند، 

شنیده‌های از ایران‌خودرو حاکی از فشار سنگین و لابی گسترده یاران یکه‌زارع بر مقیمی برای حفظ وضع موجود و باقی ماندن حلقه مدیران فعلی در مناصب کلیدی شرکت است اما صادقانه باید اذعان کرد که مقیمی تابحال صبورانه در مقابل این جریان پر‌قدرت و گاه مخرب مقاومت کرده و با بعضی تغییرات کلیدی، سکان هدایت این شرکت طوفان‌زده را  در دست گرفته است.

یک انتصاب کلیدی در قائم‌مقامی فروش که شاهرگ حیات و درآمد‌های شرکت است از بین نیرو‌های پاکدست و باسابقه ایران‌خودرو انجام شده و یک انتصاب کلیدی دیگر در قائم‌مقامی مالی شرکت نیز از بین مدیران خوشنام سازمان گسترش انجام شده و این تا‌کنون نوید انتصاب غیر اتوبوسی و مبتنی شایسته‌گزینی را می‌دهد. 

همچنین انتصاب جایگزین برای ریاست حوزه مدیر‌عامل که مدیر قبلی آن در بازداشت بسر می‌برد و جایگاه بسیار مهمی در شرکت ایران‌خودرو دارد، نیز مبتنی بر جوانگرایی، سلامت و توانمندی بوده اما با همه این وجود قضاوت در این مورد کمی زود است و همچنان باید منتظر بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر