کد خبر: 71395
A

ادعای «موسوی‌لارگانی» درباره حضور یک بازنشسته به‌عنوان مدیر عامل فولاد مبارکه

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر یک بازنشسته به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه مشغول به فعالیت است گفت که شرکت فولاد متعلق به کشور و یک صنعت ملی است که با این مدیریت عمر آن به دو سال دیگر هم نمی‌رسد.

ادعای «موسوی‌لارگانی» درباره حضور یک بازنشسته به‌عنوان مدیر عامل فولاد مبارکه

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی  و در جریان طرح سوال خود از وزیر صنعت در خصوص استمرار حضور بازنشستگان در وزارت صنعت گفت: یک سال از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان گذشته ولی شاهد قانون شکنی با روش‌های مختلف در زیرمجموعه دولت هستیم از جمله در  وزارت صنعت این قانون به درستی اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: آقای وزیر به صورت مکتوب ذیل نامه آقای قاضی پور به معاونش دستور داد تا علل عدم اجرای قانون را بیان کند، انگار تنها هدف وزیر این بوده که افکار عمومی را فریب دهد و بعد از موج رسانه‌ای شدید پیرامون دستور وزیر صنعت شاهد هیچ اقدامی در خصوص برکناری بازنشسته‌ها از مناصب حساس نبودیم.

نماینده مردم فلاور جان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من نمی‌خواستم اسم ببرم ولی چون وزیر گفت مشمولین برکنار شدند می‌گویم یکی از بازنشستگان با بیش از ۴۰ سال سابقه کار با حکم و امضای شما ( وزیر صنعت) به عنوان عضو موظف هیئت عامل ایدرو منصوب شده است. اسنادش هم موجود است و می‌توانم ارائه کنم.

موسوی لارگانی ادامه داد: در فولاد مبارکه یکی از متخصص ترین افراد بخش صنعت مدیر عامل این شرکت بود که ظرفیت تولید را از ۷.۲ به ۱۰.۳ میلیون تن رسانده اما از زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب و ابلاغ شد فقط به جرم بازنشستگی او را که از متخصص ترین افراد صنعتی اصفهان و  دست پاک و متدین است برداشتند و بازنشسته‌ای دیگری را در همان روز معرفی کردند.

وی یادآور شد: آقای وزیر به نامه‌های قبلی سازمان تامین اجتماعی هم اشاره کنند که در آن می‌گویند فرد مذکوری که ایشان اسم آوردند از ۱/ ۱۰/ ۹۰ بازنشسته بوده است. ببینید چه رانت‌ها و فسادهایی در کشور وجود دارد این فرد از زمانی که دولت یازدهم سرکار آمده معاون وزیر راه بوده و حقوق بازنشستگی هم می‌گرفته و نگفته حقوق بازنشستگی را قطع کنید زیرا من معاون وزیر هستم.

وی ادامه داد: چطور وقتی رئیس ایمیدرو به شما نامه نوشت و بازنشسته‌ها را معرفی کرد و  در راسش عظیمیان معاون مجتمع فولاد بود، چرا مدیر عامل گل گهر سیرجان و مس کرمان را سریع عوض کردید چه دلیلی داشت ایشان که در لیست بود و اعلام شد بازنشسته است هنوز در راس کار است؟

این نماینده مجلس با بیان این که انتظار می‌رفت با وجود سابقه نمایندگی مجلس در رئیس جمهور و بسیاری از اعضای کابینه اجرای قانون بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: مگر می‌شود قانون برای یک عده اجرا شود و برای یک عده اجرا نشود. فسادهای مالی در همین مدتی که این فرد مدیرعامل بوده چه بوده است، اگر موضوع زیر سوال رفتن نظام مطرح نبود یک سری حرف‌ها را می‌زدم  و می‌گفتم چرا حاضر نیستید فرد بازنشسته را برکنار کنید من نمی‌خواهم برای نظام هزینه ایجاد کنم و مشکلی به مشکلات اضافه کنم.

نماینده فلاورجان همچنین گفت: سه سال است مجتمع فولاد بدون مناقصه الکترود خریداری می‌کند و ۶۵۰ میلیون دلار بدون مناقصه خریداری شده آیا رانتی است یا نه؟ بررسی کنید مبالغی که به حساب اوقاف اصفهان ریخته شده به چه دلیل است.

موسوی لارگانی در پایان خاطرنشان کرد: فولاد نه متعلق به مبارکه و نه اصفهان بلکه متعلق به یک کشور و یک صنعت ملی است که با  این مدیریت به دو سال دیگر نمی‌کشد.

به گزارش ایسنا، در خلال صحبت‌های نماینده فلاورجان در خصوص مدیر عامل فولاد مبارکه، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی  نسبت به اظهارات وی اعتراض کرد و فریاد زد که صحبت‌های  او خارج از موضوع سوال است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر