کد خبر: 71410
A
علی مطهری:

شفافیت آرا برای مجلس مطلوب نیست/ با شفافیت آرای نمایندگان مجلس، دست نمایندگان بسته می‌شود

علی مطهری، نماینده مجلس، گفت: شورای نگهبان و مجمع تشخیص در جایگاهی هستند که تحت فشار واقع نمی‌شوند و شفافیت آرای اعضای این 2 نهاد مطلوب است. شفافیت آرای شورای عالی امنیت ملی هم خوب است، البته به جز مسائل امنیتی که نباید افشا شود.

شفافیت آرا برای مجلس مطلوب نیست/ با شفافیت آرای نمایندگان مجلس، دست نمایندگان بسته می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی مطهری، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی، گفت: این طرح یک طرح عکس‌العملی و جواب نمایندگان در مقابل تبلیغاتی بود که طرف مقابل راجع به شفافیت انجام می‌داد، اما به نظر من این نوع رفتار عکس‌العملی درست نیست.

 

او با تاکید بر اینکه شفافیت را برای نمایندگان مجلس قبول ندارد، گفت: با شفافیت آرای نمایندگان مجلس، دست نمایندگان بسته می‌شود و تحت فشار تبلیغات گروه‌های فشار قرار می‌گیرند. بنابراین رأی واقعی خود را اعلام نمی‌کنند که این موضوع به ضرر کشور است.

 

این نماینده مجلس توضیح داد: در مقابل کسانی که می‌گفتند رای مجلس باید شفاف باشد، نمایندگان مجلس جواب دادند باید رأی همه نهادهای تصمیم‌گیر شفاف باشد. البته در برخی از نهادها ممکن است شفافیت خوب باشد، اما شفافیت آرا  برای مجلس مطلوب نیست.

 

مطهری در پاسخِ اینکه آرای کدام نهادها باید شفاف باشد گفت: در نهادهایی آرا باید شفاف باشد که اعضای آن تحت فشار قرار نمی‌گیرند و مصون از تعرض هستند. در این شرایط اگر رأی آنها آشکار شود، ایرادی ندارد. اما با شفافیت آرای نمایندگان مجلس موافق نیستم، چون اگر نماینده‌ای رأیی در موضوع مورد اختلاف بدهد و به حوزه انتخابیه خود برود، اذیتش می‌کنند و مجبور می‌شود رأی واقعی خود را ندهد. اما در نهادهایی که این مشکل وجود ندارد آرا می‌تواند شفاف باشد.

 

او در پایان گفت: شورای نگهبان و مجمع تشخیص در جایگاهی هستند که تحت فشار واقع نمی‌شوند و شفافیت آرای اعضای این 2 نهاد مطلوب است. شفافیت آرای شورای عالی امنیت ملی هم خوب است، البته به جز مسائل امنیتی که نباید افشا شود.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر