کد خبر: 71417
A

۱۵۰۰ نیروی شهرداری تهران برای مراسم اربعین اعزام شدند

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اعلام کرد: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نیروی خدمت‌رسان برای مراسم اربعین به کشور عراق اعزام شدند.

۱۵۰۰ نیروی شهرداری تهران برای مراسم اربعین اعزام شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی یزدانی افزود: بر اساس ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران خدمات چندگانه ای به زائران اربعین امام حسین(ع) در داخل کشور عراق ارائه می دهد.  

وی ادامه داد: ۷۵۰ نیروی خدمات رسان شهرداری به مدت ۲۰ روز به شهر کربلا اعزام شدند و ۱۶ دستگاه کانکس با ظرفیت ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۶ دستگاه کانکس با ظرفیت ۲۶ حمام به کربلا فرستاده شد.

به گفته یزدانی، مسئولیت پاکسازی و نظافت ۱۲ خیابان منتهی به حرم امام حسین(ع)، ارائه خدمات بهداشتی و استقرار اکیپ های آتش نشانی بر عهده نیروی های شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با هماهنگی عتبه عباسیه برای اسکان نیروهای شهرداری تهران در شهر کربلا اختصاص یافته است.

یزدانی با اشاره به اقدامات کمیته خدمات شهری شهرداری تهران در نجف گفت: اعزام ۴۰۰ نفر نیروی خدمات رسان، آماده سازی محل اسکان به مساحت ۳هزار متر مربع دارای ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰ حمام و شست و شوی روزانه جداول و معابر منتهی به حرم مطهر امام علی(ع) بخشی از وظایف ما در این شهر مقدس است.

وی ادامه داد: نظافت و پاکسازی خیابان های منتهی به صحن حضرت امیرالمومنین(ع) تا شعاع ۲ کیلومتری در ۲ شیفت کاری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی شرکت شهر سالم شهرداری تهران و استقرار اکیپ های آتش نشانی را برعهده داریم.

یزدانی اضافه کرد: جدا از نیروهای خدمات رسان، شهرداری تهران ۱۲۰ آتش نشان و ۱۰۰ نیرو نیز از بهشت زهرا به کربلا و نجف اعزام خواهد کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره مهمترین اقدامات شهرداری تهران در کوفه گفت: مسئولیت برپایی و تجهیز مکانی برای نیروهای خدمات رسان در این شهر در مسجد میثم تمار و مسجد کوفه به مساحت ۶۰۰ متر مربع به صورت مسقف، دارای سیستم سرمایش و گرمایش، حمام مجزا با قابلیت اسکان  ۹۰نفر نیروی انسانی، استقرار نیروهای خدمات رسان به تعداد ۸۲ نفر و اجرای عملیات پاکسازی در شهر کوفه و غبارروبی خانه امیرالمومنین و معابر پیرامونی را برعهده داریم.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در مسیر نجف به کربلا نیز گفت: استفاده از ماشین آلات جهت پاکسازی مسیر نجف به کربلا برای ساماندهی و انتقال خاک، نخاله و پسماندها و توزیع کیسه های پلاستیکی بین زائران و ایستگاه های خدمات رسان در طول مسیر با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد مسیر نجف به کربلا پاکسازی و نظافت می شود./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر