کد خبر: 71448
A
فاطمه سعیدی، عضو فراکسیون امید مجلس:

حذف یارانه اقشار نیازمند نارضایتی به وجود می‌آورد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدام دولت در حذف دهک‌های بالا، اقدام خوبی است، هرچند این کار دیر صورت گرفته است. پرداخت یارانه نقدی بودجه بسیار زیادی را از دولت می‌گیرد، اما دولت باید مراقبت کند تا یارانه دهک‌های پایین جامعه از سر غفلت حذف نشود که این مورد نارضایتی به دنبال دارد.

حذف یارانه اقشار نیازمند نارضایتی به وجود می‌آورد

به گزارش دیده بان ایران؛ فاطمه سعیدی، نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با تاکید بر لزوم حذف یارانه ثروتمندان، گفت: باید یارانه دهک‌های بالای جامعه حذف شود چه این قشر نیازی به دریافت یارانه ندارند.

 

او ادامه داد: چنانچه اعلام عمومی شود، مردم کشور ما به حدی نگاه کمک کردن به همدیگر و دست‌گیری از یکدیگر دارند که خیلی‌ها داوطلبانه درخواست می‌کنند یارانه‌شان حذف شود.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: اقدام دولت در حذف دهک‌های بالا اقدام خوبی است، هرچند این کار دیر صورت گرفته است. پرداخت یارانه نقدی بودجه بسیار زیادی را از دولت می‌گیرد، اما دولت باید مراقبت کند تا یارانه دهک‌های پایین جامعه از سر غفلت حذف نشود که این مورد نارضایتی به دنبال دارد.

 

سعیدی توضیح داد: امیدواریم در پی حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه، این بودجه‌ی به‌دست‌آمده در جایی صرف شود که مردم نتیجه آن را ببینند و برای آنها مشهود باشد. آقای جهانگیری گفتند با حذف یارانه دهک‌های بالا، این بودجه به معلولان اختصاص می‌یابد، معلولانی که تعدادشان به بیش از 6 میلیون نفر در کشور می‌رسد و این پول باید صرف اشتغال‌زایی و کمک به آنها شود.

 

او ادامه داد: بانک اطلاعاتی دولت برای حذف یارانه ثروتمندان دقیق است و هیچ کس به من مراجعه نکرده که بگوید نیازمندم و یارانه‌ام قطع شده است.

 

این عضو فراکسیون امید به تاثیر حذف یارانه ثروتمندان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: یارانه نقدی‌ای که در حال حاضر پرداخت می‌شود نمی‌تواند تاثیری بر زندگی افراد ثروتمند بگذارد، اما در خانواده‌های کم‌درآمد حتماً تاثیر دارد. دولت باید با حذف یارانه ثروتمندان این بودجه را در جایی خرج کند که برای مردم مشهود باشد، در این شرایط تعداد داوطلبان حذف یارانه زیاد خواهد شد./ اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر