کد خبر: 71506
A

رحمانی فضلی: برپایی تجمعات نیازمند مجوز وزارت کشور است

وزیر کشور گفت: برای برگزاری تجمعات باید از وزارت کشور مجوز دریافت شود؛ که این مجوز در چند نقطه تهران و دیگر استان ها بر عهده شورای تامین گذاشته شده است.

رحمانی فضلی: برپایی تجمعات نیازمند مجوز وزارت کشور است

به گزارش دیده بان ایران؛  «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در سفر به کربلا و نجف،  جلسه ای با وزیر کشور عراق داشتم و مروری بر مسائل و مشکلات برای اربعین داشتیم، چون از طریق زمینی به عراق سفر کرده بودم، تمام موارد را بررسی کردیم.

وی افزود: در این سفر به توافقات بسیار خوبی رسیدیم، اما باز اعلام می کنم که پذیرایی از حدود سه میلیون  زائر در یک کشور دیگر (عراق) واقعا کار بسیار مشکلی است، خواهش ما از زائران این است که با دقت، توصیه ها را گوش کرده  و مراعات کنند؛ توقع آنها در حد پذیرایی در یک کشور دیگر و در مدت زمان ۱۵ روز باشد.

وزیر کشور گفت: در حوزه امنیتی مسائل کاملا رفع شده و شرایط به ویژه در مرز خسروی که از نگرانی های ما بوده، کاملا مناسب است؛ امسال تعداد موکب ها را به ۲ هزار و ۶۰۰  عدد افزایش دادیم؛ از نظر مواد غذایی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار وعده غذایی را در نظر گرفتیم، سال قبل تعداد وعده های غذایی ۶۰۰ هزار بوده است. با تصمیمات اتخاذ شده در روزهای گذشته، امیدواریم که بسترها را مناسب تر کنیم، اما این موارد نسبی است و همه باید برای کسب ثواب عازم شوند و در این مدت نیز مردم، مسئولان را کمک کنند که بتوانیم خدمات و تسهیلات را به خوبی ارائه دهیم.

رحمانی فضلی در خصوص تصمیم گیری درباره محل برگزاری تجمعات نیز گفت: براساس مصوبه دولت  باید برای برگزاری تجمعات باید از وزارت کشور مجوز دریافت شود و بدون مجوز امکان برگزاری تجمعات وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر ضرورت دریافت مجوز، امکان برپایی تجمع در هر مکانی وجود ندارد، مثلا نمی توان در «میدان انقلاب» تجمع برگزار کرد، زیرا رفت و آمد و ترافیک شهر در این مکان ها به هم می خورد و انتظامات شهر مختل می شود؛ بر همین اساس، وزارت کشور چند جا در تهران و دیگر استان ها بر عهده شورای تامین گذاشته است؛ اگر شورای تامین مصلحت دانست این کار را انجام دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه این مصوبه به منظور ساماندهی و ارائه تسهیلات بهتر برای کسانی که می خواهند از طریق تجمع، مطالبه خود را مطرح کنند، ارائه شده است، اظهار کرد: ما به لغو تجمعی به تازگی صورت گرفته را پیگیری و توجیه می کنیم که با آن موافقت کنند تا با نظم و در امنیت بهتر و با تسهیلات راحت تر،  تجمعات را انجام دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه لغو تجمع اخیر با شکایت دستگاه خاصی انجام گرفته است، گفت: خیر، چند نفر از افراد شکایت کرده بودند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره کاهش هزینه های اربعین اظهار کرد: ۲۵۰  هزار تومان برای روادید کم شده است و ۱۵ هزار تومان برای بیمه بوده که لازم است همه بیمه شوند و ۵ تا ۶ هزار تومان نیز برای خدمات هلال احمر دریافت می شود و هزینه هایی است که دستگاه ها برای ارائه خدمات دریافت می کنند./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر