کد خبر: 71567
A

کواکبیان: رقابت‌ انتخاباتی بدون احزاب به «جوک» شباهت دارد

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه انتخابات بدون رقابت نمایشی بوده و رقابت بدون حزب به جوک شبیه است، گفت: وزارت کشور باید احزاب را جدی بگیرد.

کواکبیان: رقابت‌ انتخاباتی بدون احزاب به «جوک» شباهت دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی صبح امروز(پنج شنبه) در همایش خانه احزاب که در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت: در رابطه با تحزب در ابتدای انقلاب اسلامی با توسل به روایات و آیات اشاره می‌شد که احزاب با قرآن مبتنی بوده و همچنین در قانون اساسی به آن اشاره شده است تا با آن مخالفتی نباشد.

کواکبیان ادامه داد: انتخابات بدون رقابت نمایشی بوده و رقابت بدون حزب به جوک شبیه است. انتخابات بدون احزاب زیر سوال بردن دموکراسی است.

وی بیان کرد: جدیدا با چهار دبیرکل حزب در ترکیه دیدار کردم. این هشدار است که آنها به غیر از توسعه اقتصادی از ما در توسعه سیاسی جلوتر هستند. ما در کشورهای منطقه نیز جایگاه خوبی نداریم و باید تلاش کنیم.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: قانون احزاب ما مشکل دارد. به‌طور مثال در انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور، احزاب بدون رای در کمیسیون انتخاب می‌شوند که این باید اصلاح شود.

کواکبیان افزود: وزارت کشور باید تلاش کند و احزاب را جدی بگیرد.

وی با اشاره به لغو مصوبه دولت مبنی بر «تعیین محل تجمعات»، اضافه کرد: دیوان عدالت اداری مصوبه هیئت وزیران را ابطال کرد که این موضوع خوب نیست. این مصوبه می‌گوید در کلانشهرها و تهران مکان‌هایی برای تجمع اعتراض آمیز فراهم شود. این موضوع بسیارخوب است که تمهیدی برای اعتراضات در نظر بگیریم. نمونه آن را در اعتراض کارگردان هپکو می‌بینیم که در نبود جای مناسب برای اعتراض، راه‌آهن را اشغال می‌کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطر نشان شد: از هر حزب خواهش می‌کنم به فراکسیون‌های مجلس بگویند که اصلاح قانون انتخابات را به انتخابات سال جاری برسانند. تلاش‌ها باید در این راستا صورت بگیرد.

مصطفی کواکبیان گفت: امیدوارم به جوانان بها داده شده و نقش بیشتری به بانوان داده شود تا با این کار شرایط برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود.

وی ادامه داد: شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» از سوی ضد انقلاب مطرح می‌شود. آنها دنبال کم رونق بودن انتخابات هستند. نباید به آن دامن بزنیم بلکه باید زمینه را برای حضور حداکثری و با شکوه مردم فراهم کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر