کد خبر: 71616
A

آخرین وضعیت لردگان/ تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک آور ، تخریب خانه بهداشت در روستا و تجمع مقابل فرمانداری/ فیلم

شناسایی چندین مورد از ابتلا به ویروس ایدز در یکی از روستاهای شهرستان لردگان واکنش‌هایی را در جامعه برانگیخت از یک سو اهالی روستا علت این ماجرا را استفاده از سرنگ مشترک توسط بهورز برای گرفتن قند خون اهالی روستا عنوان می‌کنند و از سوی دیگر مسئولان وزارت بهداشت ماجرای تست قند خون را سرپوشی برای شناسایی افراد مبتلا توسط بهورز روستا می‌دانند. درگیری بر سر این مساله همچنان در لردگان ادامه دارد.

آخرین وضعیت لردگان/ تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک آور ، تخریب خانه بهداشت در روستا و تجمع مقابل فرمانداری/   فیلم
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ هفته گذشته روستای چنار محمود از توابع شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری سرتیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد، خبر ابتلای بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی این روستا به ایدز از طریق سرنگ آلوده جامعه را دچار شوک کرد. فضای روستای چنار محمود در حال حاضر امنیتی شده و ورودی‌های روستا بسته شده است.
 
مهدی محمودی چالبطان نماینده لردگان در شورای عالی استان‌ها خبر داده که تجمع مردم در منطقه چنار محمود لردگان ادامه دارد و اوضاع شهر متشنج است، تیر هوایی شلیک شده و گاز اشک‌آور هم زده‌اند.
 
وی ادامه می‌دهد: هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از دلایل این اتفاق به گوش ما نرسیده است، اما مسئولان شهر و استان پیگیر موضوع هستند.
 
او درباره احتمال استفاده از سرنگ آلوده توسط معتادان تزریقی در روستا خاطرنشان می‌کند: در این روستا معتاد تزریقی نداریم و افراد معتاد غالبا از تریاک استفاده می‌کنند.
 
محمودی همچنین احتمال بروز رفتار پرخطر جنسی به عنوان مسبب اصلی این ماجرا را رد یا تایید نکرده و بر انتظار برای دریافت اطلاعات بیشتر از سوی مسئولان تاکید می‌کند.

 

محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز تعداد افراد متبلا شده به ویروس ایدز را ۲۶ نفر اعلام کرد.
اما به نظر می‌رسد که مردم لردگان از پاسخ‌های وزارت بهداشت قانع نشده و هنوز بر موضوع ابتلا از طریق سرنگ آلوده اصرار دارند، اعتراضات مردم روستا تا آنجا شدت گرفت که خانه بهداشت این روستا توسط مردم به آتش کشیده شد.  یکی می‌گوید: «چرا کودک یکساله مبتلا شده؟» دیگری هم اصرار دارد که «به دلیل عدم انجام آزمایش تست خون خانواده‌اش دچار ویروس نشده‌اند»، یکی از اهالی روستا هم تنها درمان مردم روستا را مجازات بهورز می‌داند»
 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر