کد خبر: 71619
A

روایت ابوالقاسم شفیعی ازماجرای ترورش توسط سعید عسگر

محسن رفیق دوست امروز در گفت و گو با آرمان به بحث ترور سعید حجاریان پرداخت؛ رفیق دوست در این مصاحبه گفته بود "من سعید عسگر را به وزارت اطلاعات معرفی کردم او قبلا ابوالقاسم شفیعی را ترور کرده بودند سعید عسگر در دادگاه قصد خود را از ترور ابوالقاسم شفیعی( از اهالی بازار و مشاور عالی بخش معادن مجتمع اقتصادی کمیته‌ی امداد امام خمینی ( ره) ) ترساندن وی ذکر کرده بودند

روایت ابوالقاسم شفیعی ازماجرای ترورش توسط سعید عسگر

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محسن رفیق دوست امروز در گفت و گو با آرمان به بحث ترور سعید حجاریان پرداخت؛ رفیق دوست در این مصاحبه گفته بود "من سعید عسگر را به وزارت اطلاعات معرفی کردم او قبلا ابوالقاسم شفیعی را ترور کرده بودند

 

رفیق دوست گفته بود: " سعید عسگر که قصد ترور سعید حجاریان را داشت را من به وزارت اطلاعات معرفی کردم و قبل از آن هیچ‌کس خبر نداشت.در آن زمان من با آقای علی ربیعی تماس گرفتم و سعید عسگر را به‌عنوان ضارب معرفی کردم. علی ربیعی هم تعجب کرد که چرا این کار را کردم. به برادر سعید حجاریان (مسعود حجاریان) که با من همکار بود صراحتا گفتم من می‌دانم این کار سعید عسگر بوده است چون چند روز قبل از آن نیز ابوالقاسم شفیعی را ترور کرده بود. "

سعید عسگر در دادگاه قصد خود را از ترور ابوالقاسم شفیعی( از اهالی بازار و مشاور عالی (اسبق )بخش معادن مجتمع اقتصادی کمیته‌ی امداد امام خمینی ( ره) ) ترساندن وی ذکر کرده بودند(اینجا ) 

 روایت ابوالقاسم شفیعی ازماجرای ترورش توسط سعید عسگر در ذیل آمده است: 

ابوالقاسم شفیعی گفت: با توجه به اطلاعات موجود، سعید عسگر و همدستان وی عوامل ترور من بوده‌اند، اما این که آیا سعید حجاریان را نیز همین گروه ترور کرده باشند، پرسشی است که نیروهای امنیتی و مقامات مسؤول باید به آن پاسخ دهند. مشاور عالی بخش معادن مجتمع اقتصادی کمیته‌ی امداد امام خمینی ( ره) که یک ماه پیش از سعید حجاریان به وسیله‌ی سعیدعسگر و گروه وی ترور شده بود، پس از عیادت از حجاریان در بیمارستان سینا ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی، درباره‌ی ترور خود اظهار داشت: ضاربان روز 20 بهمن سال گذشته، در ساعت 7:45 دقیقه هنگامی که پسرم را به مدرسه می‌بردم، مرا مورد هدف قرار دادند و از ناحیه‌ی گردن و فقسه سینه مجروح شدم. وی افزود: ضارب سوار بر ترک موتور سیکلت بود و هنگام عبور از مقابل اتومبیلم، برای لحظه‌ای چهره‌ی او را دیدم به گونه‌ای که چهره‌نگاری به چاپ رسیده ضارب آقای حجاریان در مطبوعات با خبرنگاری ضارب من، مشابهت بسیاری داشت.

وی افزود: شب پیش از ترور فردی با موتور سیکلت به منزل من مراجعه کرد و همسرم گفت که نامه‌ای دارد که آن را تنها به من تحویل می‌دهد. و وقتی پسرم با کمی تاخیر به در منزل رفت، فرد یاد شده رفته بود. شفیعی افزود: حتی چهره‌نگاری را که همسرم از فرد مذکور ارائه داده بود، با چهره‌نگاری من از ضارب مطابقت داشت.

وی شیوه‌ی ترور گروه یاد شده را استفاده از استراتژی نامه خواند و گفت: تروریست‌ها به بهانه‌ی ارایه نامه به افرادی که قصد ترورشان را داشتند به هدف خود نزدیک می‌شدند و بعد با اسلحه به سر وی شلیک می‌کردند. وی درباره‌ی انگیزه‌ تروریست‌ها گفت: نزدیک به 8 ماه پیش از ترور یک شب مهاجمان با بمب‌دستی آتش زا ( کوکتل مولوتف) به خانه‌ی من حمله کردند که خوشبختانه در آن حمله به هیچ یک از اعضای خانواده آسیبی نرسید. وی گفت: این ترورها، نقاط کوری دارند که باید، ماموران امنیتی آن را روشن کنند. شفیعی ، خود را عضو رسمی هیچ جناحی سیاسی ندانست و افزود: در اوایل انقلاب، فرمانده‌ی سپاه شهر ری و پس از آن به مدت 6 سال فرماندار شهرستان‌های زرین‌شهر، شهرضای استان اصفهان و شهر کرد بودم و همیشه خود را خادم مردم، انقلاب و نظام اسلامی می‌دانم و دلیلی هم برای حضور در جناح‌های سیاسی نمی‌بینم.

 

وی یادآور شد: در شهر ری مرا به جناح راست وابسته می‌دانند و با افرادی هم که به عنوان تروریست دستگیر شده‌اند، هیچ رابطه‌ای نداشته و پیش از این نیز آنان را نمی‌شناختم. وی همچنین افزود: گفته می‌شود آنان در مسجد جوادالائمه شهرری حضور داشتند وحتی پدر یکی از این افراد، امام جماعت آن مسجد است. مشاور عالی بخش معادن مجتمع اقتصادی کمیته‌ی امداد امام خمینی( ره) در پایان از تاکیدات مقام معظم رهبری و کوششهای بی‌درنگ رئیس جمهور ونیروهای امنیتی و سپاه پاسداران برای دستگیری تروریست‌ها سپاسگزاری کرد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر