کد خبر: 71633
A
محمودی شاه‌نشین:

لایحه تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود/ مسئولان باید نظرات مردم را بشنوند

یک عضو کمیسیون شوراها گفت: لایحه تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز در نوبت کمیسیون است و به نظر می‌رسد به زودی تعیین تکلیف شود.

لایحه تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود/ مسئولان باید نظرات مردم را بشنوند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه نشین درباره اینکه آیا دیوان عدالت اداری می‌تواند با شکایت شخص مصوبه دولت درباره تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمع در مکان‌های مشخص را رد کند، گفت: یکی از اختیارات دیوان این است که به بخشنامه‌هایی که در آن قانون رعایت نشده است با شکایت اشخاص حقیقی ورود کند و این کار کاملا قانونی است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت لایحه تعیین مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز، اظهار داشت: نمایندگان در قالب طرحی این موضوع را آماده کردند، لایحه‌ای هم دولت فرستاده؛ در نوبت کمیسیون است و به نظر می‌رسد تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: چنین مصوبه‌ای باید قانونمند شود، مطالعات کافی در موردش صورت گیرد. فقط بخشنامه وزارت کشور نیست که چند مکان را در تهران تعیین کند بدون اینکه تبعات بعدش را در نظر بگیرد، بنابراین ما باید یک کار اصولی و دقیق در این زمینه انجام دهیم.

محمودی شاه‌نشین درباره این‌که وجود چنین مکان‌هایی چه میزان از اتفاقات بعضا بد در تجمعات جلوگیری می‌کند، بیان کرد: حتما باید در شهرها مراکزی باشد که معترضان به سیاست‌ها و مسائل دیگر در آن‌جا حرف‌شان را بزنند، مسئولان باید نظرات مردم را بشنوند و هیچ کس مخالف این کار نیست .

وی ادامه داد: مکان‌هایی هم که انتخاب می‌شود نباید به گونه‌ای باشد که مزاحمت‌های ترافیکی ایجاد کند و از سوی دیگر امنیت برای تجمع‌کنندگان داشته باشد. 

این عضو کمیسیون شوراها ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و یک کمیته با حضور دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان ادارات مختلف تشکیل شده است تا هرچه زودتر سازو کار قانونی این لایحه به سرانجام برسد. / ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر