کد خبر: 71652
A

نماینده مجلس: مردم توان پرداخت مالیات‌های سنگین را ندارند

یوسف داودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که لازم است دولت به گستردگی ابتلای مردم به بیماری های قلبی و عروقی توجه کنند اظهار کرد: لازم است دولت اقدام‌های علمی و عملی در کنترل و پیگیری این گونه بیماری‌ها در دستور کار قرار دهد.

 نماینده مجلس: مردم توان پرداخت مالیات‌های سنگین را ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ یوسف داودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ایام عزاداری اربعین ضمن درخواست از دولت برای حمایت‌ همه‌جانبه در حوزه‌های درمانی و بیمه‌های عمر و حوادث برای کشاورزان و دامداران گفت: اعتماد مردم به مسئولین جزو بزرگترین سرمایه‌های ملی کشور است. کاهش این اعتماد بزرگترین تهدید ملی است.

 

وی افزود: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به آسیب شناسی و آسیب زدایی در سطح کلان کشور داریم؛ چه بسیار پدر ومادرانی که به فرمایش مقام معظم رهبری عرق شرمندگی بر پیشانی آنها به خاطر بیکاری فرزندانشان جاری است و ناتوانی در سیر کردن شکم فرزندان چهره آنها را فرتوت کرده است.

 

داودی با قدردانی از رئیس قوه قضاییه در خصوص برخورد با فسادهای اقتصادی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات محدود،  مقطعی، سطحی و فقط محدود به قوه قضاییه نباشد و هر سه قوه را شامل شود. مجلس قویا در امر مبارزه با فساد باید پیشتاز باشد. پیشنهاد می‌شود برای تقویت اعتماد ملی کلیه مبالغ ناشی از قطع یارانه‌های مربوط به افراد ثروتمند، غیرنیازمند و پول‌ها، سکه‌ها و طلاهای ضبط شده‌ای که از خلاف‌کاران  و دزدهای بیت المال گرفته شده با قید مقدار موارد هزینه آنها با مردم اطلاع رسانی شود و با همکاری مجلس با دو قوه دیگر سازوکاری تعبیه شود که مبالغ غارت شده برگشتی به بیت المال در ردیف‌های خاص و مشخص با اولویت مناطق محروم هزنیه شود و این به مردم اطلاع رسانی شود.

 

نماینده مردم سراب در مجلس بیان کرد: مردم توان پرداخت مالیات‌های سنگین را ندارند. سازمان امور مالیاتی باید به عدالت مالیاتی توجه کند. همچنین لازم است وضعیت داوطلبان کنکور و قبول شدگان شفاف سازی شود و باید از هر گونه تخلف در این باره در هر مرحله‌ای جلوگیری شود چرا که این سرنوشت جوانان و سرنوشت کشور است .هشدار می‌دهم با سرنوشت جوانان بازی نکنید. لازم است بیمارستان‌های بدون پزشک و پزشک‌های بدون امکانات و بیماران سرگردان که جزو مباحث مرتبط با مشکلات بخش سلامت است مورد توجه قرار گیرد. ما با کمبود کادر درمانی مواجه هستیم باید به این موضوع اهتمام ورزیده شود.

 

وی در پایان اضافه کرد: گستردگی ابتلای مردم به بیماری‌های قلبی، عروقی، فشار خون، کبد چرب،‌ متابولیکی، دیابت و سوءتغذیه و انواع سرطان‌ها باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد و اقدام علمی و عملی در کنترل و پیگیری آنها صورت گیرد به تحریم‌ها به مانند یک فرصت تاریخی برای قطع و کاهش تکیه به درآمدهای نفتی نگاه کنیم.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر