کد خبر: 71701
A

رئیس جمهور عراق: درباره عاملان شلیک به مردم و نیروهای امنیتی تحقیق شود

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق خواستار تحقیق درباره کسانی شد که در جریان اعتراضات اخیر در این کشور به مردم و نیروهای امنیتی شلیک کردند.

رئیس جمهور عراق: درباره عاملان شلیک به مردم و نیروهای امنیتی تحقیق شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق خواستار تحقیق درباره کسانی شد که در جریان اعتراضات اخیر در این کشور به مردم و نیروهای امنیتی شلیک کردند.

به گزارش یکشنبه شب خبرگزاری رسمی عراق (واع)، صالح در نشستی با «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، خواستار تحقیقات فوری درباره عاملان حمله به مردم و نیروهای امنیتی شد.

وی در این نشست بر لزوم پیگیری تحقیقات برای شناسایی عاملان خشونت علیه معترضان و نیروهای امنیتی تأکید کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین در این دیدار در خصوص موضوع مبارزه با فساد و حمایت از اصحاب رسانه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

«سعد معن موسوی» سخنگوی وزارت کشور عراق روز یکشنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد که دستان پلیدی در هدف قرار دادن معترضان دست داشتند.

وی افزود: نیروهای امنیتی توانستند برخی نفوذی ها را که اقدامات خرابکارانه انجام می دادند، دستگیر کنند.

روز شنبه هیأت دولت عراق در پی چند روز ناآرامی در این کشور، جلسه ای اضطراری و چهار ساعته تشکیل داد تا خواسته های تظاهرکنندگان را مورد بررسی قرار دهد.

از مهم ترین تصمیم ها و خروجی های این جلسه می توان به اجرای برنامه ملی ساخت و توزیع ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بر اساس اولویت های هر استان اشاره کرد.

برخی شهرهای عراق از جمله بغداد از سه‌ شنبه گذشته در اعتراض به فساد، عدم جدیت برای مبارزه با آن و بیکاری شاهد تظاهرات اعتراضی بود که در نتیجه آن، شماری از معترضان کشته و یا زخمی شدند و اکنون آرامش به این کشور بازگشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر